Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Deri ve Zührevi Hastalıkları TIP 505 5 41 + 24 5 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BAHAR SEVİMLİ DİKİCİER
Dersi Verenler Doç.Dr. BERNA SOLAK, Doç.Dr. BAHAR SEVİMLİ DİKİCİER, Doç.Dr. MAHİZER YALDIZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

·         Derinin fizyolojisi, fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olunması, yapısal ve fonksiyonel patolojik durumların ayrımı yapabilmek.

·         Akut ve kronik dermatolojik hastalıkların ayrımını yapabilmek, bu hastalıkların olası sistemik hastalıklarla ilişkisini incelemek.

·         Akut ve kronik dermatolojik hastalık nedenlerine yönelik müdahaleyi planlamak (ilk girişim ve sevk, veya sevk gibi).

·         Acil dermatolojik hastalıklarda gerekli ilk yaklaşımı planlamak.

·         Psoriasis gibi sık görülen, sistemik tutulumu olabilen kronik hastalıklarda doğru yaklaşım ve uzmana yönlendirme planlamasını yapmak.

·         Sık görülen deri kanserlerini tanımak.

 

·         Genodermatozlar ve metabolik hastalıkların deri belirtileri hakkında bilgi sahibi olmak. 

 

     

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Derinin tanınması, muayenede kullandığımız dilin anlaşılır olması için kullanılan terimlerin karşılığı olan durumların tanınması. Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Psoriyasis hastalığının karışabileceği durumlar ve yaklaşımdaki ikeler Beyin Fırtınası, Gösteri, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
3 liken planus konusunda genel klinik farkındalık kazandırmak. Gösteri, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
4 .Zararsız, akut döküntülü hastalık farkındalığı sağlamak. Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
5 endojen ve tekrarlayan ekzema tipi Gösteri, Anlatım,
6 deride koyulaşma ya da renk açılması yapılan durumlar Gösteri, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
7 aknenin ve temel tedavi prensiplerinin tanınması. Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
8 kırmızı yüz yapan nedenler. Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
9 Deriye ait enfeksiyon tabloları hakkında farkındalık oluşturmak.cinsel yolla bulaşan hastalıkların toplumsal sorunlar olduğunun anlaşılması. Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
10 Viral enfeksiyon tanımına giren deri bulgularının tanınması. Deride renk açılması ve koyulaşması yapan durumlar hakkında bilgi sahibi olmak. Gösteri, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
11 Sık görülen yüzeyel mantar hastalıklarının tanınması. Saç dökülmeleri ve kellik nedenleri hakkında fikir sahibi olmak. Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
12 Ekzema teriminin kapsamına hakim olmak Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
13 atopik dermatit genel bir sağlık sorunudur. Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
14 acil olguların ayrılması, en sık nedenlerin farkedilmesi. Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
15 Eritroderminin destek tedavisi ve araştırma gerektiren bir durum olduğunun anlaşılması. Büyük taklitçi evrensel bir hastalık ve mücadelesi konusunda bilgi vermek. Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
16 saç dökülmesi ve kelliğin nedenleri. Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
17 Büllerin olduğu durumlar uzmana yönlendirlimesi gerekli durumlardır. Gösteri, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
18 Uyuz ve bitlenmenin tanınmasının halk sağlığı açısından öneminin kavranması. Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
19 Tedavisi devlet tarafından sağlanan tipik dermatoz tanınırlığı sağlamak. Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
20 Gündemden hiç düşmeyen tüberkülozun deri tutulumu bilgisi kazandırmak Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
21 Sifilizin çok çeşitli deri bulgularının ve bildirme zorunluluğunun farkettirilmesi. Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
22 Cinsel yolla bulaşan hastalıklar halk sağlığını tehdit eder. Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
23 Acil de olabilecek allerjik ve reaktif tabloların kapsamı, ortaya çıkış şekli.Yüzde kızarıklık yapan durumların tanınması. Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
24 Behçet hastalığının genetik coğrafik öneminin anlaşılması. Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
25 en sık görülen deri kanserlerini tanımak. Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derinin yapısı, işlevleri ve fonksiyonları, muayenesi; Psoriasis, lichen planus, pityriasis rosea, seborrheic dermatitis, Vitiligo and hiperpigmentasyon; Akne, rosasea, derinin enfeksiyonları;
2 , eritrodermi, alopesi, otoimmün büllöz hastalıklar, skabiyes ve pediküloz, Leishmaniasis, Lepra, deri tüberkülozu, sifiliz, cinsel yolla bulaşan diğer hastalıklar, reaktif dermatozlar Behcet hastalığı, derinin benign ve malign tümörleri
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Dermatology: 2-Volume Set 4th Edition

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. X
3 Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler X
4 Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar X
5 Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir
6 Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir
7 Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir
8 Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur
9 Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur
10 Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. X
12 Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir
13 Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir
14 Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur.
15 Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar
16 Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir
17 Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir
18 Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar.
19 Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır
20 Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21 Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22 Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır X
23 İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar X
24 İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar X
25 İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. X
26 Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular X
27 Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir X
28 Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular X
29 Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır X
30 Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir X
31 Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir X
32 Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 41 20 820
Performans Görevi (Uygulama) 24 4 96
Sözlü Sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 918
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 36,72
Dersin AKTS Kredisi 3