Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Deri ve Zührevi Hastalıkları | TIP 505 | 5 | 41 + 24 | 5 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BAHAR SEVİMLİ DİKİCİER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. BERNA SOLAK, Doç.Dr. BAHAR SEVİMLİ DİKİCİER, Doç.Dr. MAHİZER YALDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | · Derinin fizyolojisi, fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olunması, yapısal ve fonksiyonel patolojik durumların ayrımı yapabilmek. · Akut ve kronik dermatolojik hastalıkların ayrımını yapabilmek, bu hastalıkların olası sistemik hastalıklarla ilişkisini incelemek. · Akut ve kronik dermatolojik hastalık nedenlerine yönelik müdahaleyi planlamak (ilk girişim ve sevk, veya sevk gibi). · Acil dermatolojik hastalıklarda gerekli ilk yaklaşımı planlamak. · Psoriasis gibi sık görülen, sistemik tutulumu olabilen kronik hastalıklarda doğru yaklaşım ve uzmana yönlendirme planlamasını yapmak. · Sık görülen deri kanserlerini tanımak.
· Genodermatozlar ve metabolik hastalıkların deri belirtileri hakkında bilgi sahibi olmak.
|
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Derinin tanınması, muayenede kullandığımız dilin anlaşılır olması için kullanılan terimlerin karşılığı olan durumların tanınması. | Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Psoriyasis hastalığının karışabileceği durumlar ve yaklaşımdaki ikeler | Beyin Fırtınası, Gösteri, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | liken planus konusunda genel klinik farkındalık kazandırmak. | Gösteri, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | .Zararsız, akut döküntülü hastalık farkındalığı sağlamak. | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | endojen ve tekrarlayan ekzema tipi | Gösteri, Anlatım, | |
6 | deride koyulaşma ya da renk açılması yapılan durumlar | Gösteri, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
7 | aknenin ve temel tedavi prensiplerinin tanınması. | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
8 | kırmızı yüz yapan nedenler. | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
9 | Deriye ait enfeksiyon tabloları hakkında farkındalık oluşturmak.cinsel yolla bulaşan hastalıkların toplumsal sorunlar olduğunun anlaşılması. | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
10 | Viral enfeksiyon tanımına giren deri bulgularının tanınması. Deride renk açılması ve koyulaşması yapan durumlar hakkında bilgi sahibi olmak. | Gösteri, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
11 | Sık görülen yüzeyel mantar hastalıklarının tanınması. Saç dökülmeleri ve kellik nedenleri hakkında fikir sahibi olmak. | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
12 | Ekzema teriminin kapsamına hakim olmak | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
13 | atopik dermatit genel bir sağlık sorunudur. | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
14 | acil olguların ayrılması, en sık nedenlerin farkedilmesi. | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
15 | Eritroderminin destek tedavisi ve araştırma gerektiren bir durum olduğunun anlaşılması. Büyük taklitçi evrensel bir hastalık ve mücadelesi konusunda bilgi vermek. | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
16 | saç dökülmesi ve kelliğin nedenleri. | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
17 | Büllerin olduğu durumlar uzmana yönlendirlimesi gerekli durumlardır. | Gösteri, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
18 | Uyuz ve bitlenmenin tanınmasının halk sağlığı açısından öneminin kavranması. | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
19 | Tedavisi devlet tarafından sağlanan tipik dermatoz tanınırlığı sağlamak. | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
20 | Gündemden hiç düşmeyen tüberkülozun deri tutulumu bilgisi kazandırmak | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
21 | Sifilizin çok çeşitli deri bulgularının ve bildirme zorunluluğunun farkettirilmesi. | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
22 | Cinsel yolla bulaşan hastalıklar halk sağlığını tehdit eder. | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
23 | Acil de olabilecek allerjik ve reaktif tabloların kapsamı, ortaya çıkış şekli.Yüzde kızarıklık yapan durumların tanınması. | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
24 | Behçet hastalığının genetik coğrafik öneminin anlaşılması. | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
25 | en sık görülen deri kanserlerini tanımak. | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derinin yapısı, işlevleri ve fonksiyonları, muayenesi; Psoriasis, lichen planus, pityriasis rosea, seborrheic dermatitis, Vitiligo and hiperpigmentasyon; Akne, rosasea, derinin enfeksiyonları; | |
2 | , eritrodermi, alopesi, otoimmün büllöz hastalıklar, skabiyes ve pediküloz, Leishmaniasis, Lepra, deri tüberkülozu, sifiliz, cinsel yolla bulaşan diğer hastalıklar, reaktif dermatozlar Behcet hastalığı, derinin benign ve malign tümörleri | |
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dermatology: 2-Volume Set 4th Edition |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | X | |||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | ||||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | ||||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | ||||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | ||||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | ||||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | ||||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | ||||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | ||||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | ||||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | ||||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | ||||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | ||||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | ||||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | X | |||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | X | |||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 41 | 20 | 820 |
Performans Görevi (Uygulama) | 24 | 4 | 96 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 918 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 36,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |