Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretim Ortamlarının Tasarımı | UBT 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Nazire Burçin HAMUTOĞLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretim oramlarını tanımlayabilmek ve tasarlayabilmek. |
Dersin İçeriği | Öğretim tasarımı, öğretim tasarım modelleri ve öğretimde sistem yaklaşımı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) Öğrenme kuraları ile Öğrenme ortamlarını tasarlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
2 | 2) İhtiyaç ve problem Analizi yapar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Grup Çalışması, Rol Oynama, Tartışma, | Proje / Tasarım, Sınav, Ödev, |
3 | 3) Eğitsel gereksinimleri tanımlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Ödev, Sınav, Proje / Tasarım, |
4 | 4) Öğretim amaçları ve hedeflerini belirler ve yazar. | Grup Çalışması, Rol Oynama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sınav, Ödev, |
5 | 5) Eğitim ve öğretim ortamı değerlendirme ölçütlerini belirler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Ödev, Sınav, Proje / Tasarım, |
6 | 6) Öğretim Strateji ve yöntemlerini belirler. | Rol Oynama, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav, Portfolyo, Proje / Tasarım, |
7 | 7) Öğretim tasarımı süreci ve proje ekiplerini oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
8 | 8) Öğretim sistem tasarımı modelinde içerik oluşturur. | Grup Çalışması, Tartışma, Rol Oynama, Deney / Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, Portfolyo, |
9 | 9) Öğretim modeli oluşturur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Rol Oynama, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Portfolyo, Proje / Tasarım, |
10 | 10) Özgün öğretim ortamı projesi hazırlar. | Grup Çalışması, Rol Oynama, Deney / Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar ve Öğrenme kuraları ile Öğrenme ortamları | |
2 | Öğretim tasarımı süreci---proje ekiplerinin oluşturulması İhtiyaç ve problem Analizi | |
3 | Ulusal ve Yöresel Gereksinim ve hedef kitle çözümlemesi | |
4 | Öğretim Gereksinimleri ve türleri-Eğitsel gereksinimler | |
5 | Bireysel Gereksinim belirleme yöntemleri | |
6 | Öğretim amaçlarının belirlenmesi ve Hedeflerinin yazılması | |
7 | Eğitim Programı, Eğitim ve öğretim ortamı Değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi | |
8 | Ders Disiplinleri ortamına göre Öğretim Strateji ve yöntemlerin belirlenmesi | |
9 | Öğretim ortamları ve Öğretim tasarımı süreci---proje ekiplerinin oluşturulması | |
10 | Öğretici ve öğrenci yardımcı materyallerinin hazırlanması Öğretim sistem Tasarımı Modeli ve içerik olulturma | |
11 | Değerlendirme-ara değerlendirme- son değerlendirme---Ekiplerin hazırladığı projelerin değerlendirilmesi Öğretim modelleri ve Öğretim deki yeni okul modellemeleri | |
12 | Değerlendirme---Ekiplerin hazırladığı projelerin değerlendirilmesi Özgün öğretim ortamı projesi hazırlama | |
13 | Değerlendirme---Ekiplerin hazırladığı projelerin değerlendirilmesi Anaokul, ilköğretim ve yüksek öğretimde Öğretim modelleri | |
14 | Hazırlanan projelerin sınıfa sunulması ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Morrison, G.R., Ross, S. M., Kemp, J.E. (2004). Designing effective instruction. NewJersey: Wily/Jossey Bass Education. Dick, W., Carey, L. , Carey, J.O. (2005). The Systematic Design of Instruction. Boston: Pearson. Smith, P.L. & Ragan, T.J. (1999). Instructional design. New York: Wiley. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzaktan Eğitim genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
2 | Uzaktan eğitim ile ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir | X | |||||
3 | Uzaktan eğitim ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | ||||||
5 | Uzaktan eğitim ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır | X | |||||
6 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar | ||||||
7 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | X | |||||
8 | Uzaktan eğitim ile ilgili araştırma yapar. | ||||||
9 | Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. | ||||||
11 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 174 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |