Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klasik Batı Müziği Literatürü | MZB 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Klasik batı müziği literatürünün incelenmesi, örneklerin dinlenmesi ve değerlendirilmeler yapılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Klasik batı müziği literatüründeki eserlerin dönemsel ve stilistik özellikleri, çeşitli solo, oda müziği, koro, orkestra, opera eserlerinin müzik tarihi, müzik felsefesi, müzik estetiği disiplinlerinden yararlanarak değerlendirilmesi ve tartışılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Klasik batı müziği literatürünü dönemsel olarak değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Klasik batı müziği literatürünü stilistik olarak değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Dinlediği eseri stilistik ve dönemsel özelliklerine göre tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Dinlediği eseri stilistik ve dönemsel özelliklerine göre değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Klasik batı müziği literatürü kapsamında araştırma raporu hazırlar. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlk Çağ uygarlıkları müziklerinin incelenmesi ve tartışılması | |
2 | Orta Çağ müziğinin incelenmesi ve tartışılması | |
3 | Rönesans müziğinin incelenmesi ve tartışılması | |
4 | Barok dönem vokal müzik örneklerinin incelenmesi ve tartışılması | |
5 | Barok dönem çalgı müziği örneklerinin incelenmesi ve tartışılması | |
6 | Klasik dönem vokal müzik örneklerinin incelenmesi ve tartışılması | |
7 | Klasik dönem çalgı müziği örneklerinin incelenmesi ve tartışılması | |
8 | Araştırma ödevlerinin sunumu ve tartışılması | |
9 | Romantik dönem vokal müzik örneklerinin incelenmesi ve tartışılması | |
10 | Romantik dönem çalgı müziği örneklerinin incelenmesi ve tartışılması | |
11 | Yirminci yüzyıl vokal ve çalgı müziği örneklerinin incelenmesi ve tartışılması | |
12 | Çağdaş dönem vokal ve çalgı müziği örneklerinin incelenmesi ve tartışılması | |
13 | Araştırma ödevlerinin sunumu ve tartışılması | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Fubini, E. (2006). Müzikte estetik. Ankara: Dost. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müzik bilimine dair kuramsal bilgileri sınıflandırır. | X | |||||
2 | Müzik bilimine dair kuramsal bilgileri analiz eder. | X | |||||
3 | Müzik bilimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar yapabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme yeteneği kazanır. | X | |||||
4 | Müzik bilimine dair alt problemleri belirler ve çözümler üretir. | X | |||||
5 | Müzik bilimine dair saha çalışmalarını yürütme ve derleme yapabilme yeteneği kazanır. | X | |||||
6 | Müzik biliminde öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için alternatif çözümler geliştirir. | X | |||||
7 | Müzik bilimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip ederek, alan dışındaki gruplara aktarabilir. | X | |||||
8 | Müzik bilimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri topluma yansıtabilir. | X | |||||
9 | Müzik bilimi alanına dair edindiği bilgileri problem çözme ve farklı disiplinlerde uygulayarak sentezleyebilir. | X | |||||
10 | Müzik bilimi alanı ile ilgili sorunların çözümünde liderlik yapabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
3. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
4. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 80 |
1. Final | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 4 | 3 | 12 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Seminer) | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |