Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medıa Effects and Socıal Work | SHB 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HASAN HÜSEYİN TAYLAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HASAN HÜSEYİN TAYLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Discuss and evaluate the effects of mass media, especially the new media on children, young people and families. |
Dersin İçeriği | Media impact studies and theories; The effects of television on children, young and families; Internet effects and addiction; social media addiction; Computer and online games; bullying |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | know the effect of media on individuals, children and families. | Lecture, Discussion, Brain Storming, | Testing, |
2 | Understand the effects of television violence. | Lecture, Discussion, Brain Storming, | Testing, Homework, |
3 | Understand the effects of internet addiction. | Lecture, Discussion, Brain Storming, | Testing, Homework, |
4 | Understand the effects of social media addiction. | Lecture, Discussion, | Testing, Homework, |
5 | Understand the effects of computer games. | Lecture, Discussion, | Testing, Homework, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction | |
2 | Media Effects | |
3 | media effects research and theories | |
4 | Television´s children, young people and the impact on families | |
5 | Television violence | |
6 | new media concept and history | |
7 | Computer and online games: violence | |
8 | Computer and online games: addiction | |
9 | Midtern | |
10 | cyber-bullying | |
11 | Internet effects and addiction | |
12 | social media addiction | |
13 | Media literacy | |
14 | social work versus media effects |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Signorielli, N. (2005), Violence in the Media: A Reference Handbook, ABC Clio inc., Santa Barbara, California. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 4 | 64 |
Mid-terms | 1 | 6 | 6 |
Assignment | 1 | 12 | 12 |
Performance Task (Seminar) | 1 | 12 | 12 |
Final examination | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |