Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Customer Relatıonshıp Management Applıcatıons ISE 438 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi FATİH ÇALLI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Developing of an understanding for Relational Marketing and its place in Marketing.
Dersin İçeriği What is the Customer Relationship Management and What is the benefit to the organization and to read through the case to answer their questions. CRM sub-processes in detail in the review and the customer-organization relationship in stages to examine the contribution CRM.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Describe the process of Customer Relationship Management. Lecture, Question-Answer, Discussion, Testing, Homework,
2 Define consumer attitudes and develop suitable approaches for the types of customers. Lecture, Question-Answer, Discussion, Case Study, Testing, Homework,
3 Develop strategies for keeping the customer and gaining back Lecture, Discussion, Role Playing, Testing, Homework,
4 Define customer value management process. Lecture, Question-Answer, Discussion, Testing, Homework,
5 Express the programs of customer loyalty. Lecture, Question-Answer, Discussion, Case Study, Testing, Homework,
6 Organize the customer grievance management. Lecture, Question-Answer, Discussion, Testing, Homework,
7 Recognize and choose suitable information technologies for Customer Relationship Management. Lecture, Question-Answer, Discussion, Case Study, Testing, Homework, Project / Design,
8 Evaluate Customer Relationship Management critically. Lecture, Question-Answer, Discussion, Testing, Homework, Project / Design,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Relationship Marketing
2 Historical development of RM
3 The concept of Costumer Loyalty
4 Costumer Loyalty Programmes
5 Customer Satisfaction and Loyalty
6 Basic concepts of CRM
7 CRM applications
8 CRM applications
9 Communication with customers
10 Customer complaint Handling
11 Measuring CRM related performance
12 Company culture and CRM
13 Internet and CRM
14 CRM Project
Kaynaklar
Ders Notu 1. Yavuz Odabaşı, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık.
2.Lecture notes and course materials,
Ders Kaynakları 1. Yavuz Odabaşı, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık.
2. Fahrettin Atıl Bilge, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Gazi Kitapevi.
3. Yavuz Demirel, Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Bilgi Paylaşımı, Kültür ve Sanat Yayınları.
4. Oğuz C. Gel, CRM Yolculuğu, Sistem Yayıncılık.
5. Frederick Newell, CRM Neden Başarılı Olamıyor?, Sistem Yayınları.
6. Abdullah Bozgeyik, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık.
7. Sarah Cook, Customer Care Excellence, Kogen Page.
8. Arthur Middleten Huges, The Customer Loyalty Solution, McGraw Hill.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 X
2 X
3 X
4 X
5 X
6 X
7 X
8 X
9 X
10
11 X
12 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 15
2. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Mid-terms 1 3 3
Quiz 1 3 3
Assignment 2 3 6
Final examination 1 6 6
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5