Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Prıncıples Of Marketıng ISL 201 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

The main objective of the course is to teach the basic concepts of marketing and its function in the business as a unit. In line with this aim, it is aimed to create an effective marketing approach by considering the environmental factors, understanding the target consumers / customers, adapting an appropriate marketing mix.

Dersin İçeriği

The course covers the framework of the concept of marketing, consumer behavior, elements of the marketing mix and sub-branches of marketing.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Describes and gives examples for the basic concepts regarding marketing Lecture, Question-Answer, Discussion, Drilland Practice, Case Study, Testing, Homework,
2 Explains the concept of market environment, analyzes the constituents of the market environment and determine their implications for marketing management for the marketing management Case Study, Brain Storming, Discussion, Lecture, Homework, Testing,
3 Explains the causes of consumer behavior and derives some consclusions for the marketing management Discussion, Question-Answer, Lecture, Homework, Testing,
4 Describes the concepts of market segmentation, target market selection and show the market segmentation process as well as target market selection Question-Answer, Lecture, Homework,
5 Analyzes the marketing activities of a business and desingnes the marketing program Case Study, Question-Answer, Lecture, Homework, Testing,
6 Evaluates and analyszes recent developments and changes taking place in the markets with a strategic and rational perspective and designes marketing programs Case Study, Question-Answer, Lecture, Homework, Testing,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Marketing Concept and Function of Marketing Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2014). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
2 Market and Marketing Environment Unit 3 - Ünite 3 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
3 Market Segmentation and Target Market Unit 7- Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
4 Positioning Unit 8 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
5 Consumer Markets vs Industrial Markets Unit 5 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
6 Marketing Management Unit 9 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
7 Marketing Mix - Product Unit 10 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
8 Brand Management Unit 11 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
9 New Product Development Unit 12 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
10 Marketing Mix - Price Unit 13 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
11 Marketing Strategies Unit 14 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
12 Marketing Mix - Promotions and Marketing Communication Units 15 & 16 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
13 Marketing Mix- Place Units 17 & 18 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
14 Case Studies
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.

Kotler, P., Keller, K. L., Ang, S. H., Tan, C. T., & Leong, S. M. (2018). Marketing management: an Asian perspective. Pearson.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Providing field knowledge X
2 Developing analytical thinking skills X
3 Developing entrepreneurial personality traits X
4 :Being an entrepreneur and Intrapreneurship X
5 Firm-level problem detection and solution X
6 Problem detection and solution across the economy X
7 Oral and written communication skills X
8 Team building and development X
9 :Ethical awareness X
10 Ethical and social responsibility in problem solving X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 50
2. Ödev 15
3. Ödev 15
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 14 3 42
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 14 2 28
Final examination 1 20 20
Assignment 1 20 20
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,4
Dersin AKTS Kredisi 4