Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab Seçmeli Iv (Spor Tesislerinde Plan.ve İşl.) | BSE 440 | 8 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FİKRET SOYER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Spor İşletmecilikle ilgili temel bilgiler kavramak, Ticari, kamu ve gönüllü sektörde spor programları hazırlayıp, sunan işletmeler için temel işletme görevlerini anlamak |
Dersin İçeriği | Spor işletmeciliği ile ilgili temel kavramlar, spor işletmelerinin kuruluşu, temel işletme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletmenin kuruluşu; kuruluş yeri; işletmenin büyüklüğü ve hukuki yapılanmasını bilir | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | İşletme fonksiyonları; yönetim, üretim, pazarlama, finans, personel , halkla ilişkiler ve diğer fonksiyonların neler olduğunu öğrenir | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Sınav, Ödev, |
3 | İşletmenin işleyişini yönetim görüş açısından değerlendirilmesini bilir | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Spor İşletmeciliğinin oluşum ve gelişim süreçlerini, problemlerini ve hizmet sektöründeki rolü ve önemini öğrenir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, Ödev, |
5 | Amaç Fonksiyonları bilir ve anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Temel yönetim fonksiyonlarını kavrar | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletmeyle ilgili temel kavramların açıklanması | kaynaklardan iligili konular |
2 | İşletme yönetimi ve fonksiyonları. Spor işletmesi ve spor işletmeciliği | kaynaklardan iligili konular |
3 | Yönetimin tanımı, önlemi ve yönetim fonksiyonlarını (planlama-örgütleme) | kaynaklardan iligili konular |
4 | Yönetim fonksiyonları (yönetme-koordinasyon-kontrol) | kaynaklardan iligili konular |
5 | Spor işletmeciliğinde yönetim fonksiyonları | kaynaklardan iligili konular |
6 | Üretim kavramı ve üretim anlayışının gelişimi-üretim stratejileri | kaynaklardan iligili konular |
7 | ARA SINAV Değerlendirme | |
8 | Pazarlama kavramı, pazarlama anlayışının gelişimi. Pazarlama stratejileri | kaynaklardan iligili konular |
9 | Spor işletmeciliğinde pazarlama stratejileri (ürün-yer-fiyat-tutundurma) | kaynaklardan iligili konular |
10 | Personel yönetiminin tanımı ve anlamı, personel yönetimi stratejileri | kaynaklardan iligili konular |
11 | Halkla ilişkiler tanımı ve anlamı. Halkla ilişkiler anlayışının gelişimi | kaynaklardan iligili konular |
12 | Halkla ilişkiler stratejileri | kaynaklardan iligili konular |
13 | Sponsorluk tanımı ve anlamı | kaynaklardan iligili konular |
14 | Sponsorluk anlayışının gelişimi ve sporda sponsorluk stratejileri | kaynaklardan iligili konular |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | EKENCİ, Güner, A.Faik.İMAMOĞLU, Spor İşletmeciliği., Nobel Yay., Ankara 2002 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | ||||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |