Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Öğretim Yöntemleri EBB 405 7 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK
Dersi Verenler Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK,
Dersin Yardımcıları

Öğr. Gör. Dr. Abdurrahman HENDEK

Arş. Gör. Kübra Cevherli

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ders, öğrencilere alanın temel kavramlarını, DKAB programının temel yaklaşım ve içeriğini, DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemleri kullanmayı, değer ve kavram öğretimi vb. konularda bilgi ve uygulama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Din eğitim ve öğretimi alanının temel kavramları, din dersi programlarının tarihsel gelişimi ve din öğretiminin yasal dayanakları, DKAB programının temel yaklaşımları, DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemler, DKAB dersinde değer ve kavram öğretimi, DKAB dersinde ayet ve hadislerin kullanımı, DKAB dersinde drama ve eğitsel oyun uygulamaları, DKAB dersinde ölçme ve değerlendirme

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Din eğitim ve öğretimi alanının temel kavramlarını analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 DKAB öğretiminin temelleri ve amaçlarını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 DKAB programının temel yaklaşımlarını bilir ve tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemleri tanır ve etkinlik tasarlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 DKAB dersinde kavram ve değer öğretimi bilgi ve becerisi kazanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 DKAB dersinde drama ve eğitsel oyunları bilir ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
7 DKAB dersinde farklı ölçme ve değerlendirme araçlarını tanır ve geliştirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 DKAB öğretiminin temelleri ve amaçları
2 DKAB programı öğrenme alanlarının amaç ve içeriği
3 DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemleri (örnek olay, proje temelli öğrenme, problem çözme, işbirlikli öğrenme, probleme dayalı öğrenme, bilişsel çıraklık, durumsal ve bağlamsal öğrenme vb.) ve sınıf içi uygulamalar
4 DKAB dersinde değerlerin öğretimi ve uygulama
5 DKAB dersinde kavram öğretimi ve uygulama
6 DKAB dersinde ayet ve hadislerin kullanımı ve uygulama
7 DKAB dersinde drama ve eğitsel oyun uygulamaları
8 DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: İnanç öğrenme alanı ünite ve konuları
9 DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: İbadet öğrenme alanı ünite ve konuları
10 DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Hz. Muhammed öğrenme alanı ünite ve konuları
11 DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Kur’an ve yorumu öğrenme alanı ünite ve konuları
12 DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Ahlak öğrenme alanı ünite ve konuları
13 DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Din ve kültür öğrenme alanı ünite ve konuları
14 DKAB dersinde ölçme ve değerlendirme ve uygulama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Hesapçıoğlu, M. (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri: Eğitim Programları ve Öğretim. İstanbul: Beta Yayınları
2. Küçükahmet, L. (2001). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
3. Taşpınar, M. (2005). Kuramdan Uygulamaya Öğretim Yöntemleri. Ankara: Üniversite Kitabevi.
4. İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı.
5. Pektaş, P. (2003). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Çoklu Zeka Uygulamaları, Ceceli Okulu Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir.
2 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir.
3 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. X
4 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. X
5 İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. X
6 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. X
7 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. X
8 Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar. X
9 Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. X
10 İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. X
11 İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. X
12 Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir. X
13 Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. X
14 Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
15
16
17
18
19
20
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,12
Dersin AKTS Kredisi 5