Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Öğretim Yöntemleri | EBB 405 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK, |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Dr. Abdurrahman HENDEK Arş. Gör. Kübra Cevherli |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, öğrencilere alanın temel kavramlarını, DKAB programının temel yaklaşım ve içeriğini, DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemleri kullanmayı, değer ve kavram öğretimi vb. konularda bilgi ve uygulama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Din eğitim ve öğretimi alanının temel kavramları, din dersi programlarının tarihsel gelişimi ve din öğretiminin yasal dayanakları, DKAB programının temel yaklaşımları, DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemler, DKAB dersinde değer ve kavram öğretimi, DKAB dersinde ayet ve hadislerin kullanımı, DKAB dersinde drama ve eğitsel oyun uygulamaları, DKAB dersinde ölçme ve değerlendirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Din eğitim ve öğretimi alanının temel kavramlarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | DKAB öğretiminin temelleri ve amaçlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | DKAB programının temel yaklaşımlarını bilir ve tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemleri tanır ve etkinlik tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | DKAB dersinde kavram ve değer öğretimi bilgi ve becerisi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | DKAB dersinde drama ve eğitsel oyunları bilir ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | DKAB dersinde farklı ölçme ve değerlendirme araçlarını tanır ve geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DKAB öğretiminin temelleri ve amaçları | |
2 | DKAB programı öğrenme alanlarının amaç ve içeriği | |
3 | DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemleri (örnek olay, proje temelli öğrenme, problem çözme, işbirlikli öğrenme, probleme dayalı öğrenme, bilişsel çıraklık, durumsal ve bağlamsal öğrenme vb.) ve sınıf içi uygulamalar | |
4 | DKAB dersinde değerlerin öğretimi ve uygulama | |
5 | DKAB dersinde kavram öğretimi ve uygulama | |
6 | DKAB dersinde ayet ve hadislerin kullanımı ve uygulama | |
7 | DKAB dersinde drama ve eğitsel oyun uygulamaları | |
8 | DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: İnanç öğrenme alanı ünite ve konuları | |
9 | DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: İbadet öğrenme alanı ünite ve konuları | |
10 | DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Hz. Muhammed öğrenme alanı ünite ve konuları | |
11 | DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Kur’an ve yorumu öğrenme alanı ünite ve konuları | |
12 | DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Ahlak öğrenme alanı ünite ve konuları | |
13 | DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Din ve kültür öğrenme alanı ünite ve konuları | |
14 | DKAB dersinde ölçme ve değerlendirme ve uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Hesapçıoğlu, M. (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri: Eğitim Programları ve Öğretim. İstanbul: Beta Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. | X | |||||
5 | İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. | X | |||||
6 | İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. | X | |||||
7 | Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
8 | Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar. | X | |||||
9 | Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
10 | İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. | X | |||||
11 | İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. | X | |||||
12 | Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir. | X | |||||
13 | Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 | |||||||
18 | |||||||
19 | |||||||
20 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |