Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil I ING 193 1 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

---

Önerilen Seçmeli Dersler

---

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MAHMUT BİRLİK
Dersi Verenler Öğr.Gör. YASEMİN OCAK KOYUNCU, Öğr.Gör.Dr. KENAN YERLİ, Öğr.Gör. SEVDA KAYIKCI PEKER,
Dersin Yardımcıları

Rektörlük Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin; "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizcede;
- Temel dilbilgisine sahip olmaları,
- Dinlediklerini anlamaları,
- Karşılıklı konuşabilmeleri,
- Okuduğunu anlamaları,
- Kendini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır

 

Dersin İçeriği

A2 seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizce öğrenmek Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 Kısa, net iletileri kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 Kısa, günlük metinleri kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 Basit, günlük sohbetlere katılır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
5 Sade bir dille kendi ver çevresi hakkında konuşur. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
6 Kısa, basit notlar ve iletiler yazar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 To be (am,is,are) Sahiplik sıfatları Ders Kitabı 1. Ünite
2 Tekil çoğul, İşaret sıfatları Ders Kitabı 1. Ünite
3 Yer ve zaman edatları Ders Kitabı 2. Ünite
4 Tekrar Ders Kitabı 1-2. Ünite
5 Would like Ders Kitabı 2. Ünite
6 Geniş Zaman Ders Kitabı 3. Ünite
7 Geniş Zaman Ders Kitabı 3. Ünite
8 Tekrar Ders Kitabı 2-3. Ünite
9 Vize sınavı -
10 a-an-the Ders Kitabı 4. Ünite
11 Sayılabilir sayılamaz isimler Ders Kitabı 4. Ünite
12 Şimdiki Zaman Ders Kitabı 5. Ünite
13 Tekrar Ders Kitabı 4-5. Ünite
14 Şimdiki Zaman Ders Kitabı 5. Ünite
Kaynaklar
Ders Notu

Online Ders İçeriği, Ders Anlatımlı Haftalık Videolar, PDF Ders Notları

 

Ders Kaynakları

[1] Top Notch-1
[2] Essential Grammar in Use
[3] Oxford University Press Dictionary

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır.
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 2 2
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 64
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,56
Dersin AKTS Kredisi 3