Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğretim Programları | ELT 206 | 4 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ İLYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CİHAT ATAR, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Burcu Koç Arş. Gör. Elif Bozyigit |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı, geleceğin yabancı dil öğretmenlerinin dünyayı kendi sınıflarının ötesinde keşfetmelerine yardımcı olmak ve onlara özellikle İngiliz Dili Eğitimi (ELT) alanında ilkokul, ortaokul, ve yükseköğretim dil öğretimi müfredat planlaması, uyarlama, tasarım, geliştirme ve uygulama ile ilgili prosedürleri öğretmektir. Aynı zamanda onlara dil öğretimi müfredatının öğelerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders, geleceğin dil öğretmenlerine dil öğretimi müfredat teorisi ve pratiğinin temellerini öğretmek ve dil öğretiminde müfredat tasarımı ve geliştirmenin önemini vurgulamak için tasarlanmıştır. Bu dersin ana amacı, ilköğretim, ortaöğretim ve üniversite eğitim müfredatını içeren dil öğretim programlarını analiz etmek, uyarlamak, geliştirmek ve uygulamaktır. Dersin başlangıcında, öğrencilerin "izlence", "müfredat", ve "program" gibi anahtar terimleri ve kavramları tam olarak anladıklarından emin olunmaktadır. Daha sonrasında, bu ders kapsamında öğrenciler, bir programın amaçlarına, hedeflerine, programlarına ve öğrenme çıktılarına, yeterliklerine ve standartlarına odaklanarak etkili bir dil öğretimi müfredatının bileşenlerini öğrenirler. Dünya genelinde farklı bağlamlarda farklı dil öğretim programlarının farklı uygulamalarının başarılı örnekleriyle sunulmakta, özellikleri üzerinde durmakta ve bu müfredatların analizi, uyarlanması ve uygulanması için prosedürleri öğrenmektedirler. Ayrıca, öğrenciler, bir programın ihtiyaçları ve hedefleri ışığında çeşitli farklı bağlamlarda etkili müfredat geliştirmek için yenilikçi bir bakış açısı benimsemeye odaklanmaktadır. Böylece öğrenciler, ihtiyaç analizi, hedef ve çıktı planlama, müfredat tasarımı, ders planlaması, öğretim yöntem ve materyallerinin seçimi ve dil öğretim müfredatının kalitesini iyileştirmek için değerlendirme yöntemlerini kapsamlı tartışma ve uygulama ile öğrenirler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | “Müfredat”, “İzlence” vb. gibi kavramların da içinde bulunduğu müfredat geliştirme alanında kullanılan temel terimler ve kavramlar hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Programa gelen iç ve dış etkileri ve bu etkilere etki eden faktörler üzerine kurulu müfredatın doğasını ve kapsamını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | Dil eğitiminde program ve müfredat gelişiminin önemini açıklar ve müfredat ve izlence tasarımında yeni yönleri, eğilimleri, ve yaklaşımları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | Müfredat tasarımının tarihsel geçmişini ve farklı müfredat türlerini (örn., içerik tabanlı, görev tabanlı, vb.) bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
5 | Müfredatın ana kaynaklarını (insan, finansal, politik, sosyal konular) bilir ve müfredat üzerindeki bağlamsal ve sosyo-kültürel etkileri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
6 | Amaçların, hedeflerin, programların ve öğrenim çıktılarının, yeterliklerin ve standartların önemini bilir ve bunları bir dil programında belirleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
7 | Program değerlendirme, gözden geçirme, uyarlama, tasarım, geliştirme, uyumlaştırma ve uygulama aşamalarının farklı aşamalarında yer alan prensiplerin, uygulamaların ve prosedürlerin en temel özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
8 | Program değerlendirme, gözden geçirme, uyarlama, tasarım, geliştirme, uyumlaştırma ve uygulama prosedürlerini bilir ve başarılı bir öğrenme çıktıları elde etmek için bir dil öğretim programının ihtiyaç ve hedeflerini göz önünde bulundurarak mevcut müfredatları değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
9 | Müfredatın planlanmasında, tasarlanmasında, geliştirilmesinde, ve uygulanmasında kullanılabilecek prosedürlerin kullanımı yoluyla dil öğretiminin kalitesini iyileştirmek için program geliştirmenin temellerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
10 | Ders planlamasının temel ilkelerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
11 | Ders kitabı ve öğretim materyali değerlendirme ve adaptasyon prosedürlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
12 | Otantik ve geliştirilmiş materyaller arasındaki farkı bilir ve otantik malzemeleri uyarlamak veya yeni materyaller oluşturmak için temel prosedürleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
13 | Hem ders kitapları hem de dijital kaynaklar da dahil olmak üzere, öğrenme ve öğretme yöntemlerini nasıl hazırlayacağını ve seçeceğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | |
2 | Eğitim programlarının doğası (Eğitim programlarını etkileyen iç ve dış etkiler, eğitim ve programı ve öğretmen, ürün ve süreç olarak eğitim programları) | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 1: The nature of curriculum) |
3 | İzlence tasarımının tarihçesi ve izlence seçimi | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 2: Syllabus design: a brief history) |
4 | Program ve izlence tasarımına yeni yaklaşımlar | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 3: New directions in syllabus and curriculum design) |
5 | İhtiyaç analizi, ihtiyaç analizinin amaçları ve analiz süreçleri | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 4: Needs analysis) |
6 | Farklı bağlamlarda eğitim programları (Sosyokültürel çevre, öğrenciler, öğretmenler, ve kurumsal faktörler) | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 5: Context and the curriculum) |
7 | Eğitim programının amaçları ve çıktıları, hedefler, öğrenme çıktıları, ve yetkinlikler | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 6: Curriculum aims and outcomes) |
8 | Vize sınavları | |
9 | Ders planı hazırlama (Dersin seviyesini belirleme, ders izlencesi çerçevesini seçme, içerik-temelli ders izlencesi ve CLIL, yetkinlik bazlı ders izlenceleri, görev temelli ve metin temelli derz izlenceleri) | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 7: Course planning) |
10 | Ders planı hazırlama (Beceri odaklı, işlevsel, dilbilgisel, sözcüksel, ve durumsal izlenceler) | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 8: Course planning) (devam) |
11 | Bir süreç olarak eğitim programı | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 9: Curriculum as process) |
12 | Ders kitapları, teknoloji, ve eğitim programları (Öğretim kaynağı olarak ders kitapları ve ders kitaplarına yönelik eleştiriler, otantik ve geliştirilmiş materyaller, ders kitabı değerlendirmesi, materyal adaptasyonu ve materyal kullanımının takibi) | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 10: Textbooks, technology, and the curriculum) |
13 | Program değerlendirmeye yönelik yaklaşımlar (Değerlendirmenin odağı, nicel ve nitel yaklaşımlar, ürün-odaklı ve süreç-odaklı değerlendirme, değerlendirmenin değerlendirilmesi ve değerlendirme yapma süreçleri) | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (Bölüm 11: Approaches to evaluation) |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Brown, J. D. (1995). The elements of language curriculum: A systematic approach to program development. Boston, MA: Heinle & Heinle Publishers.
CEFR (Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment.
Nation, I. S., & Macalister, J. (2010). Language curriculum design. New York, NY: Routledge.
YÖK. (2007). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Ankara: T. C. Yükseköğretim Kurulu. |
Ders Kaynakları | Richards, J. C. (2017). Curriculum development in language teaching (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil(İngilizce) eğitim- öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Öğretimini yapacağı yabancı dilde (İngilizce) ve anadilde (Türkçe) üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi süreci sonunda günlük yaşamda yabancı dili etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Öğreteceği dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir ve hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |