Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar | SBK 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSA EKEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdülkadir AKSOY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yeni yönetim yaklaşımlarının tespit edilip bunların kamu yönetiminde uygulama biçimiyle incelenmesi, klasik yönetim anlayışı ile yeni yönetim anlayışının karşılaştırılarak analiz edilmesi dersin amaçlarını oluşturmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin farklı ülkelerdeki yeni yönetim yaklaşımlarını tanımaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Derste yönetimde değişime yol açan faktörler incelenecek yeni kamu yönetimi anlayışı ve geleneksel kamu yönetimi anlayışı karşılaştırmalı olarak ele alınacaktır. Ayrıca yeni yönetim teknikleri ve bunların bazı ülkelerdeki uygulamaları irdelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetimde değişime yol açan faktörleri tanır ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Geleneksel yönetim anlayışının temel özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Yeni kamu yönetimi anlayışının özelliklerini kavrar ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Kamu yönetimi ve piyasa ilişkilerini bilir ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Yeni yönetim tekniklerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Yeni Kamu Yönetimi yaklaşımının farklı ülkelerdeki uygulamalarını tanır ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetimde değişime yol açan çevresel faktörler, | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Geleneksel yönetim anlayışının temel özellikleri, | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Yeni kamu yönetimi anlayışı, | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Yönetimde işletme yönetim ve tekniklerinin uygulanabilirliği, | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Kamu yönetimi ve piyasa, | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Üçüncü sektör, | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Esnek örgütlenme ve esnek yönetim, esnek çalışma ilişkileri. | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Desantralizasyon, | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
9 | Katılımcı yönetim ve ekip çalışması, | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
10 | Yönetimde açıklık ve bilgi edinme | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Yönetişim, | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Etkinlik ve verimlilik, | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Müşteri yönelimli yönetim, misyon yönelimli yönetim, performans yönelimli yönetim, kaliteye yönelmiş yönetim, | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Yeni kamu yönetimi ülke uygulamaları, Yeni Zelanda, İngiltere, ABD ve Fransa örneği. | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Al, Hamza Bilgi Toplumu ve Kamu Yönetiminde Paradigma Değişimi, Bilimadamı Yayınları, Ankara, 2007. ERYILMAZ, Bilal, Kamu Yönetimi, Okutman Yayınları, Ankara, 2008. ERGUN, Turgay, Kamu Yönetimi, TODAİE Yayınları, 2004. Baransel, Atilla Yönetim Düşüncesinin Evrimi |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 13 | 13 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |