Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mimarlık ve Felsefe | MIM 017 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | -Felsefeye Giriş, |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. HAYRUN NİSA KURUÇAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Felsefi düşünceyi tanımak ve mimarlık konu ve problemlerinin anlaşılmasında kullanabilmeyi kazandırmak. Mimarlık ve felsefe ilişkisini, mimarlık düşüncesini şekillendiren felsefe ürünlerini, mimarlık konu ve kavramları üzerinden anlayabilmek. Felsefe tarihinde mimariye temel teşkil eden temel kavramların felsefe tarihinden örneklerle tartışabilmek. Çağdaş felsefenin birikiminden haberdar olmak. |
Dersin İçeriği | Felsefi düşüncenin özellikleri, Mimari etkinliğinin felsefece ele alınması, Çağdaş mimari etkinliğe dair felsefece değerlendirmeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mimarlık ve felsefe ilişkisinin tanımlanabilmesi, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Mimarlık düşüncesini şekillendiren, felsefe ürünlerinin anlaşılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Mimarlık eyleminde felsefi düşünceden yararlanabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, | Sınav , Ödev, |
4 | Heidegger, Foucault gibi çağdaş dünürlerin mimari ile ilgili görüşlerini anlayabilmek, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Türk mimarlık anlayışına felsefece yaklaşabilmeyi kazanmak | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Atasoy A, Şentürer A, Ural Ş. (eds) 2004. “Mimarlık ve Felsefe”. YEM Yayınları. Ballantyne A. 2007. “Deleuze & Guattari for Architects”. Cevizci A. 2011. “Felsefe Tarihi: Thales’ten Baudrillard’a”. Say Yayınları. Coyne R. 2007. “Derrida for Architects”. Routledge. Arslan,A. 2009. “Felsefeye Giriş”, Vadi Yayınları. Ramond C. 2011.”Derrida Sözlüğü”. Say Yayınları. Revel J. 2012. “Foucault Sözlüğü”. Say Yayınları. Routledge. Zourabichvili F. 2011. “Deleuze Sözlüğü”. Say Yayınları. Cundioğlu,D. 2012. Mimarlık ve Felsefe, Kapı yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |