Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Anlatım Pratikleri II MIM 104 2 2 + 3 4 6
Ön Koşul Dersleri

ANLATIM PRATİKLERİ I

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. SEREFRAZ AKYAMAN
Dersi Verenler Arş.Gör. SEREFRAZ AKYAMAN, Doç.Dr. İSMAİL HAKKI DEMİR,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Serefraz Akyaman

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Anlatım Pratikleri I dersinin devamı niteliğinde olan dersin amacı; mimari görselleştirme ve sunum tekniklerinin ileri seviyede incelenmesidir. Dönem boyunca, gerek bireysel gerek grup olarak yapılacak olan uygulama çalışmaları ile; serbest el, tasarı geometri, perspektif, plan ve kesit, maket teknikleri ve sayısal ortamda grafik ve diyagram üretimleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Serbest el çizim uygulamaları, çizerek düşünme kabiliyetini kazanma, silüet ve detay çizimi, perspektif çizimde gölge çalışmaları, diagram ve grafik anlatım çalışmaları, tasarı geometri(üç boyutlu nesneler), plan,kesit ve görünüş çizim uygulamaları, bilgisayar ortamında iki ve üç boyutlu çizim uygulamaları, maket teknikleri ve malzeme üretimi çalışmaları yapılır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Görsel algılama, soyutlama ve üç boyutlu düşünebilme becerisini kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Mekan ve çevre olgusuna ait temel kavramlar, ilke ve elemanlar ışığında düşünme, sorgulama, geliştirme, tasarlama, üretme ve görselleştirmeyi uygulayabilir. Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Analitik ve sistematik düşünebilmenin geliştirilmesi ile eş zamanlı olarak tasarımsal ilişkileri anlar ve bu ilişkileri kurabilir. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
4 Mekan kavramı ve mekan üretme yöntemleri konusunda bilinçlenir, buradaki potansiyelin farkına varır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 çoklu görselleştirme: kolaj | çizerek düşünme
2 dijital görselleştirme: photoshop
3 çoklu görselleştirme teknikleri ile kesit silüet çalışması
4 diyagramatik/şematik düşünme | çizerek düşünme
5 diyagramatik/şematik düşünme | çizerek düşünme
6 fotoğraf | çizerek düşünme
7 fotoğraf | çizerek düşünme
8 ara sınav
9 perspektif | teknik çizim
10 perspektif | teknik çizim
11 perspektif | teknik çizim
12 portfolyo | sunum teknikleri | grafik tasarım
13 portfolyo | sunum teknikleri | grafik tasarım
14 Final Proje ön çalışma/kritik
Kaynaklar
Ders Notu

CHING Francis D.K., Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen (UK: John Wiley &Sons Inc., 1996)

 

Ders Kaynakları

ANGELIL Mark, HEBEL Dirk, Deviations: Designing Architecture, a Manual(Basel: Birkhauser, 2008)
BIELEFELD Bert, Adım Adım Tasarım Fikirleri (Basel: Birkhauser. 2007)
ITTEN Johannes, Design and Form -The Basic Course at the Bauhaus and Later (NY:Van Nostrand Reinhold Company, 1976

Abrams, M. C. (2015) The Art of City Sketching A Field Manual,Routledge, Taylor & Francis Group Richards, J. (2013) Free Hand Drawing & Discovery : Urban Sketching and Concept Drawing For Designers, Somerset, NJ, USA: John Wiley & Sons Scheer, D.R. (2014) The Death of Drawing : Architecture in the Age of Simulation, Routledge, Taylor & Francis Group Belardi, Paolo. (2015) Mimarlar Neden Hala Çiziyor, Janus Yayıncılık

Prototyping and Modelmaking for Product Design / Hallgrimsson, Bjarki

Making things move : DIY mechanisms for inventors, hobbyists, and artists
Make space : how to set the stage for creative collaboration / Scott Doorley Scott Witthoft, David Kelley

 

C. Dangel Cullen, 2006, Design Secrets: 50 Products, Mass.; Rockport Publishers. (Other References) K. Eissen, R. Steur, 2007, Sketching-drawing Techniques for Product Designers, Amsterdam; BIS Publishers. A. Pipes, 2007, Drawing for Designers, London, Laurence King Publishing Ltd. G. Krisztian, N. Schlempp-Ülker, 2006, Visualizing ideas- from Scribbles to Storyboards, London; Thames&Hudson. E. Olofsson, K. Sjölén, 2005, Design Sketching, Umeå; KEEOS Design Books. J. Sutton, 2005, Painter IX Creativity: Digital Artists Handbook .

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 12
2. Ödev 12
3. Ödev 76
Toplam 100
1. Final 30
1. Yıl İçinin Başarıya 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 6 3 18
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,16
Dersin AKTS Kredisi 6