Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Oyun Tasarımı | GIT 324 | 6 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. ASLI İGİT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Görsel İletişim Tasarımı öğrencilerine oyun tasarımı alanında temel bilgi ve uygulamaları kazandırmak; yeni medyada etkileşimli öykü aktarma biçimleri olarak dijital oyunlara tasarımcı perspektifinden bir bakış geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Oyuna kuramsal yaklaşımlar ile oyun tasarımının temel ilkeleri, aşamaları ve yapım süreçleri; oyun tasarım dosyasının hazırlanması ve basit bir oyunun tasarlanması bu dersin içeriğini oluşturur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Oyuna kuramsal yaklaşımları öğrenir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
2 | Oyun türlerini ayırt eder ve oyuncu bakış açısıyla oyunları inceler. | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Oyun çözümlemesi yapar | Anlatım, Gösteri, Örnek Olay, | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Dijital oyunun alt metninin nasıl çözümlemelenceğini kavrar ve uygular | Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
5 | Dijital oyunun alt metninin nasıl çözümlemelenceğini kavrar ve uygular ve bu doğrultuda örnekler hazırlar | Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyun kavramının tanımlanması, oyun türleri ve oyunun kültürel işlevleri | |
2 | Oyun oynama etkinliği ve oyunun nitelikleri üzerine tartışma | |
3 | Dijital oyuna kuramsal yaklaşımlar: Ludoloji / naratoloji tartışması | |
4 | Oyuna tasarımcı perspektifinden bakmak: Oyun tasarımının biçimsel öğeleri | |
5 | Oyun tasarımının dramatik öğeleri ve etkileşimli öykü/drama / Etkileşimli drama sistemleri | Seçilen bir dijital oyun çözümlenmek üzere oynanır. |
6 | Oyunun yapısal çözümlenmesi | Seçilen bir dijital oyun çözümlenmek üzere oynanır. |
7 | Dijital oyun geliştirme aşamaları, yapım süreçleri ve iş bölümü | |
8 | Oyun tasarım dosyası (Game Design Document) hazırlamak | GDD (1 sheet) hazırlanır. |
9 | 3K: Karakter, Kamera ve Kontroller | GDD (10 pages) hazırlanır. |
10 | Aşama tasarımı, mekanlar ve oynanışın ilerleyişi / HUD ve gösterge tasarımları | |
11 | Tasarım uygulama I | GDD tamamlanır. |
12 | Tasarım uygulama II | |
13 | Gezi (Oyuncak müzesi ve/veya oyun stüdyosu) | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Homo Ludens, Johan Huizingua Man, Play and Games, Roger Caillois Level Up: The Guide to Great Video Game Design, Scott Rogers Game Design Workshop, Tracy Fullerton Digital Storytelling: A Creator´s Guide to Interactive Entertainment, Carolyn Handler Miller Character Development and Storytelling for Games, Lee Sheldon |
Ders Kaynakları | Oyun ve Bügü, Metin And Kahramanın Sonsuz Yolculuğu, Joseph Campbell http://www.gamasutra.com/ |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |