Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Divan Edebiyatı | ILA 305 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KENAN MERMER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. KENAN MERMER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Divân Edebiyatının mahiyetini, menşeini, muhtevasını kavramak ve örneklerini incelemek |
Dersin İçeriği | Divan Edebiyatının manasını, ehemmiyetini ve farklı ilimlerle olan münasebetini örnekler ışığında anlamak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Divan Edebiyatının kavramsal içeriğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Divan Edebiyatının Felsefe, Tasavvuf, Tarih ve Efsaneyle olan bağlantısını çözümler. | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, | Sınav , Ödev, |
3 | Divan Edebiyatında resmi çizilen günlük hayat ve güzellik anlayışını tanımlar. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
4 | Divan Edebiyatında tarikatların rolünü öğrenir. | Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , |
5 | Divan Edebiyatında Kıssaların, Darb-ı Mesellerin ve Bezm Âlemlerinin nasıl işlendiğini görür. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
6 | 6. Divan Edebiyatının genel çehresini örnekler eşliğinde öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Divan Edebiyatının Kavramsal İçeriği | |
2 | Divan Edebiyatı Muhtevasında Felsefe ve Tasavvufun Rolü | |
3 | Divan Edebiyatında Tarih ve Esatir | |
4 | Divan Edebiyatında Tasvir Edilen Günlük Hayat | |
5 | Divan Edebiyatında Bezm ü Rezm Âlemi | |
6 | Divan Edebiyatında Sanat ve Güzellik Telâkkisi | |
7 | Divan Edebiyatında Tarikatların rolü | |
8 | Divan Edebiyatında Darb-ı Mesellerin Kullanımı | |
9 | Divan Edebiyatının Musikiyle İlişkisi | |
10 | Divan Edebiyatında Mizah ve Latife | |
11 | Divan Edebiyatında Kıssalar | |
12 | Divan Edebiyatında Mazmûnlar | |
13 | Divan Edebiyatında Aşık-Maşuk İlişkisi | |
14 | Divan Edebiyatında Çarh-Felek Algısı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları |
1. Ali Nihad TARLAN, Ali Nihad Tarlandan Divan Şiiri Dersleri, Haz. H. Ataş-G. Güven, Türk Edebiyatı Vakfı, İstanbul, 2009. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. | ||||||
5 | İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. | ||||||
6 | İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. | X | |||||
7 | Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
8 | Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar. | ||||||
9 | Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
10 | İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. | ||||||
11 | İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. | X | |||||
12 | Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir. | X | |||||
13 | Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
14 | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 | |||||||
18 | |||||||
19 | |||||||
20 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |