Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kuran Semantiği | ILA 318 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ KARATAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kur´an´ın anahtar terimlerinin analizi üzerinden Kur´an´ın anlam dünyası hakkında öğrenciyi bilgilendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu derste dilbilimin alt alanlarından semantiğin verileri ışığında Kur´anın semantik haritası, anahtar terimleri örnek çalışmalarla anlatılacaktır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak Semantik, konusu ve gayesini tarif eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Kur´an semantiği ifadesini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Art zamanlı ve eşzamanlı semantik yöntemini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Klasik dönem dilbilimcilerin semantik (delalet) kuramını çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Usülcülerin semantik (delalet) kuramını eleştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Kuranın semantik yapısını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kuran Semantiği hakkında genel giriş ve kaynakların tanıtım | |
2 | Semiyoloji ve semantik terimleri, | |
3 | Art zamanlı ve Eşzamanlı semantik yöntemi | |
4 | Dilsel bir metin olarak Kur´an: ilahi hitabın tabiatı. | |
5 | Klasik İslami literatürdeki delalet bahisleri ile semantik ilşkisi | |
6 | Dilcilerin semantik (delalet) tasavvurları | |
7 | Usulcülerin semantik (delalet) Tasavvurları | |
8 | Dilcilerle ve Usulcülerin semantik (delalet) Tasavvurlarının mukayesesi | |
9 | Vucuh ve nezair edebiyatı, Mukatil b. Süleyman´ın Kuran semantiği Çalışmaları | |
10 | Ragıb el-İsfehani ve Müfredat isimli semantik çalışması | |
11 | Firuzabadi ve Besair isimli eseri | |
12 | T. Izutsu´nun Kuran semantiği Çalışmaları: Allah ve İnsan isimli eseri | |
13 | Izutsu´nun Dini ve ahlaki terimler isimli çalışması | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Izutsu, Toshihiko, Kur´anda Allah ve İnsan, ts., İstanbul: Yeni Ufuklar neşriyat. |
Ders Kaynakları | Aksan, Doğan, (1998): Her Yönüyle Dil, Ankara:TDK yayınları Yılmaz, Hasan, (2007):Semantik Analiz Yönteminin Kurana Uygulanması. Bursa: Kurav yayınları Izutsu, (1991): Kuranda Dini ve Ahlaki Kavramlar. İstanbul: Pınar yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | |||||||
7 | X | ||||||
8 | |||||||
9 | X | ||||||
10 | |||||||
11 | X | ||||||
12 | |||||||
13 | X | ||||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |