Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doku Mühendisliği | BMM 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Birçok çalışma disiplininin bilgi birikiminin bir araya gelmesi ile doku ve hücre temelli terapotik yaklaşımlar,kullanılan biyouyumlu malzemeler ve tasarımları, doku mimarisi ve temel taşları hücrelerin karakteristik özellikleri, kök hücrelerin süreç içindeki rolüne yönelik güncel alan ile ilgili uygulamalarla birlikte doku mühendisliği ürünlerinin ortaya çıkarılması dersin amacıdır. |
Dersin İçeriği | Hücre mühendisliğine giriş, Hücresel bileşenlerin sinyal mekanizmaları, Hücre dışı matris elemanları( ECM) ve biyouyumlu materyallerin tanımlanması, Hücre kültürü teknikleri ve hücre farklılaşması: 2d ve 3d kültür tiplerinin doku mühendisliğinde önemi, Kök hücreler, Tedaviye yönelik gen terapisi ve Doku mühendisliği dersin içeriğini kapsamaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hücre inceleme teknikleri ve mühendislik ilkelerinin hücre çalışmalarına uygulanması öğrenilir | Anlatım, | Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Hücre temelli terapotik yaklaşımlar için hücre karakteristiklerinin ayrımlanabilmesi, hücre mikroçevresinin bileşenlerinin tanımlanabilmesi konuları öğrenilir | Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
3 | Hücre büyüme kinetiği ve kontrolünün sağlanması için koşulların belirlenebilmesi öğrenilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Doku mühendisliğinde kullanılan materyallerin ve hücre dışı matris elemanlarının kullanımı öğrenilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
5 | Hücrelerden doku ortamına geçiş için biyouyumlu malzemelerin temel özelliklerinin tanımlanabilmesi öğrenilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
6 | 2 boyutlu hücre kültürü ortamı ile 3 boyutlu hücre kültürü ortamı arasındaki farkları ifade edilebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
7 | Ara Sınav | Soru-Cevap, | Sınav , |
8 | 2d ve 3d kültür türlerine tedavi amaçlı yaklaşımların belirlenmesi ve tedavi amaçlı methodların öğrenilmesi | Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, |
9 | Doku dinamiklerinin ve kök hücrelerin doku mühendisliğinde uygulama alanlarının ifade edilebilmesi | Anlatım, Tartışma, | Ödev, |
10 | Doku mühendisliği ve hücresel tedavilerde kök hücrelerin ilk tercih edilecek hücreler olduğunu ve tedavi sürecinde doku mühendisliğinde kullanımı öğrenilir | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
11 | İnsan yapısındaki genlerin tanınması, hangisinin hangi hastalığı şifrelediği gibi bilgileri öğrenmek ve insan yapısındaki istenmeyen ve hastalıklı genlerin incelenmesi tekniklerinin öğrenilmesi | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Ödev, |
12 | yapay deri kullanımı hakkında gerekli bilgilerin öğrenilmesi | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
13 | Kıkırdak ve Kemik doku sistem mühendisliğinde etik unsurlar ile birlikte örnekler hakkında öğrendiklerini ifade edebilmek | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
14 | Sinir doku sistem mühendisliğinde etik unsurlar ile birlikte örnekler hakkında öğrendiklerini ifade edebilmek | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Principles of Tissue engineering, R. Lanza, R. Langer, J. Vacanti, 2007. Tissue Engineering” B.O. Palsson and S.N. Bhatia, Pearson, 2004. Biomaterials, Intersection of Biology and Materials Science, J. S. Temenoff, A. G. Mikos, Pearson Prentice Hall, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyomedikal konularında tümleşik bir bilim ve mühendislik anlayışı | ||||||
2 | Mühendislik ve biyoloji ara yüzeyindeki problemlerin çözümüne ileri matematiği uygulama yeteneği | ||||||
3 | Canlı sistemler üzerinde ölçümler yapma ve sonuçları yorumlama yeteneği | ||||||
4 | Çok-disiplinli takımlarda çalışma yeteneği | ||||||
5 | Canlı ve cansız malzeme ve sistemlerle ilgili problemleri ele alma | ||||||
6 | Biyomedikal mühendisliği alanındaki problemlerin tanımlanması ve çözümünde modern teknikleri, araçları, işlemleri ve bilgiyi kullanma yetkinliği |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 80 |
Toplam | 100 |
1. Final | 55 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|