Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halk Sağlığı Bilgisi EBE 306 6 2 + 7 9 9
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN, Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME, Öğr.Gör. TİJEN NEMUT, Doç.Dr. İHSAN HAKKI ÇİFTCİ, Öğr.Gör.Dr. ÖZNUR ADADIOĞLU, Arş.Gör. BEDİA TARSUSLU,
Dersin Yardımcıları

Öğr.Gör.Dr. FUNDA AKDURAN , Öğr.Gör. TİJEN NEMUT , Öğr.Gör. İSMAİL ŞAKAR , Doç.Dr. İHSAN HAKKI ÇİFTCİ , Arş.Gör. ÖZGE ERTÜRK , Öğr.Gör. ÖZNUR ADADIOĞLU , Arş.Gör. BEDİA TARSUSLU

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Katılımcıların uygulamalarında toplum sağlığını gözönünde bulundurmalarını ve bunlara göre davranmalarını sağlamak, Türkiye’deki sağlık örgütlenmesi ve mevzuatı koruyucu sağlık bakım uygulamalarını,çevre sağlığı uygulamalarını, bağışıklama uygulamalarını,bulaşıcı olmayan hastalıklarda halk sağlığı uygulamalarını,yaşlılık sağlığı uygulamalarını,ana sağlığı ve aile planlaması uygulamalarını, ,çocuk sağlığı uygulamalarını bilmelerini sağlamak

Dersin İçeriği

Toplum, aile ve bireyin sağlığının korunması, geliştirilmesi, erken tanı, tedavi ve rehabilitasyon hizmetlerine ilişkin halk sağlığı hemşiresinin işlevlerini ve temel ilkelerini inceler. Bu kapsamda, halk sağlığı hemşireliğinin tarihsel gelişimi, tanımı, rolleri, sağlığın değerlendirilmesi, aile yapısı ve kültür, çevre, iş, okul, yaşlı sağlığı, ana-çocuk sağlığı gibi özel alanlarda halk sağlığı hemşireliğinin yeri, sağlık hizmetleri, sağlık örgütlenmeleri ve politikaları konuları yer alır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halk sağlığı hizmetlerine ilişkin kavramları bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Sağlık sorunlarının çözümünde toplumun katkı ve katılım kavramlarını bilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav , Sözlü Sınav,
3 Toplum kalkınması ile ilgili toplumun potansiyel gücünü harekete geçirebilme Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav , Sözlü Sınav,
4 Toplumdaki risk gruplarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
5 Toplumdaki risk gruplarının(anne ,çocuk,yaşlı,adolesan vb) sorunlarını belirler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
6 Toplumdaki risk gruplarının(anne ,çocuk,yaşlı,adolesan vb) sorunlarını çözer Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
7 Toplumu sağlık konularında eğitmeye yönelik eğitim programları düzenler. Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav , Sözlü Sınav,
8 Halk sağlığında özel bir önemi olan ziyaretlerin planlı düzenli yapılmasının insan sağlığına katkısını belirler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
9 Halk sağlığı alanında hizmet vermeye istekli olabilme, Halk sağlığı etkinliklerinin yöntemlerini Alana uygulama becerisi kazanabilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Halk sağlığı bilimlerinin doğuşu ve tarihçesi
2 Halk Sağlığına Giriş
3 Temel sağlık hizmetleri,Hizmetleri veren kurumlar
4 Sağlıkta dönüşüm politikası,Aile Hekimliği sistemi ve halk sağlığında ebenin durumu
5 Ev ziyaretleri ve önemi
6 Sağlık eğitimi
7 Anne ve çocuk sağlığı,çocukta bağışıklama
8 Adolesan sağlığı
9 Adolesan sağlığı
10 Aile planlaması hizmetleri
11 Aile planlaması hizmetleri
12 Yaşlı sağlığı
13 Antropoloji, kültür ve sağlık
14 Toplum beslenmesi ve önemi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Halk Sağlığı Hemşireliği Editör:Prof. Dr. Behice Erci Yayınevi: Nobel Tıp Yayıncılık,2016 
Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi Editör: Prof. Dr. Sebahat GÖZÜM Yayınevi: Vize Yayıncılık,2016
Yaşam Boyu Sağlığı Geliştirme Editör: Prof. Dr. Behice Erci, Prof. Dr. Dilek KILIÇ, Dr. Öğr. Üyesi Derya ADIBELLİ Yayınevi: Anadolu Nobel Tıp Kitapevleri, 2018
Community & Public Health Nursing: Promoting the Public's Health 9th Edition, Kindle Edition, Cherie Rector, Wolters Kluwer, 2018
Community & Public Health Nursing Edition 6, by Marcia Stanhope RN, DSN, FAAN, Jeanette Lancaster RN, PhD, FAAN, Jeanette Lancaster, Elsevier Health Sciences, 2004.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. X
2 Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, ebelik uygulamalarında kullanır. X
5 Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. X
6 Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. X
7 Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. X
8 Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. X
9 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 60
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Final 1 2 2
Performans Görevi (Uygulama) 14 8 112
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 9