Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlıklı İletişim SHE 210 4 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. ÖZGE ÖNER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İletişimle ilgili temel kavramlar ve bazı özel durumlarda iletişim konusunda bilgi ve beceri kazandırma,

Dersin İçeriği

İletişimde temel kavramlar ve bazı özel durumlarda iletişim yöntemleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişimin önemini, iletişimi etkileyen faktörleri ve iletişim türlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Dinlemenin iletişimdeki önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Terpötik iletişim becerilerini hasta- ebe/hemşire ilişkilerine uyarlar ve iletişimi etkileyen değişkenleri bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
4 İletişimde karşılaşılan engeller ve baş etme konusunda bilgi edinir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
5 Etkili problem çözme yöntemlerini ebelik/ hemşirelik uygulamalarında kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
6 Özel durumlarda kullanılan iletişim becerilerini kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Kendini tanıma
3 Dinleme, Empati, Soru sorma
4 İletişimi Olumlu Etkileyen Faktörler
5 İletişimi Olumsuz Etkileyen Faktörler
6 Sağlık Çalışanları İle İletişim
7 Sözel İletişim Kuramayan Hasta İle İletişim/ İşitme Sorunu Olan Hasta İle İletişim
8 Çocukla İletişim
9 Yaşlı Bireyle İletişim
10 Ağrı Çeken Birey İle İletişim
11 Cinsel Davranış Bozukluğu Olan Hastalar İle İletişim
12 Sürekli İsteklerde Bulunan Bireyle İletişim
13 Terminal Döemdeki Hasta ile İletişim
14 Ruh Sağlığı İleri Derecede Bozulmuş Birey İle İletişim
Kaynaklar
Ders Notu

Yayınlanmamış ders notları

Ders Kaynakları

Üstün,B.,Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi,2005, İzmir,Okullar Yayınevi,
Terakye,G.,Hasta Hemşire İlişkileri,1998, Ankara,Zirve,
Rita L. Atkınson,Psikolojiye Giriş.,Çev.Alogan,Y.Ankara, 2008..

Geçtan E, Psikodinamik Psikiyatri ve Normal Dışı Davranışlar, 2015 Metis Yayınları. 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. X
2 Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, ebelik uygulamalarında kullanır. X
5 Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. X
6 Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
7 Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. X
8 Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. X
9 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 2 2
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 59
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,36
Dersin AKTS Kredisi 2