Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Consumer Behavıor and Purchasıng Process | IHR 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | The aim of the course is to teach consumer buying decision process and consumer behaviour. |
Dersin İçeriği | The concept of consumer and consumer behavior, the relationship between consumer behavior and marketing , models of consumer behavior and purchasing process, consumer needs, consumption phenomenon, motivation and involvement, perception, learning, attitudes, personality, lifestyle, culture, social classes and groups, positioning, organizational buying |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | learning the relationship between consumer behavior and marketing | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Oral Exam, Homework, Project / Design, |
2 | Learning the factors that influence consumer behavior | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Oral Exam, Homework, Project / Design, |
3 | Learning the buying process | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Oral Exam, Homework, Project / Design, |
4 | Learning the positioning | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Oral Exam, Homework, Project / Design, |
5 | Learning models of consumer behavior. | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Oral Exam, Homework, Project / Design, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | An Introduction to consumer behaviour | Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall |
2 | Perception | Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall |
3 | Learning and memory | Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall |
4 | Motivation and Involment | Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall |
5 | Attitudes | Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall |
6 | The self and personality | Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall |
7 | Values | Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall |
8 | Life styles | Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall |
9 | Culture | Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall |
10 | Reference Group | Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall |
11 | Family | Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall |
12 | Gender | Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall |
13 | Purchasing decision process | Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall |
14 | Consumer behaviour models | Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu Tüketici Nasıl Düşünür? - Gerald Zaltman Konumlandırma - Tüketici zihnini fethetme sanatı - Jack Trout- All Ries |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | To evaluate the public relations and advertising activities with a critical point of view. | ||||||
2 | To develop a capacity of analytic thinking on public relations and advertising | ||||||
3 | To analyze the target audience on the basis of public relations and advertising activities. | ||||||
4 | To define the elements of field research on public relations and advertising areas. | ||||||
5 | To follow the new developments on corporate communication. | ||||||
6 | To act with the consciousness of the execution on new public relations and advertising understandings based on information communication technologies. | ||||||
7 | To be aware of the fact that increasing the quality on public relations and advertising is important. | ||||||
8 | To consider the ethical values while using media vehicles on creating public relations and advertising activities. | ||||||
9 | To embrace the public relations and advertising profession as a lifestyle. | ||||||
10 | To apprehend the importance of PR for image, reputation and brand |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 3 | 48 |
Mid-terms | 1 | 20 | 20 |
Quiz | 1 | 10 | 10 |
Assignment | 1 | 10 | 10 |
Project / Design | 1 | 20 | 20 |
Final examination | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |