Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Consumer Behavıor and Purchasıng Process IHR 529 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN
Dersi Verenler Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

The aim of the course is to teach consumer buying decision process and consumer behaviour.

Dersin İçeriği

The concept of consumer and consumer behavior, the relationship between consumer behavior and marketing , models of consumer behavior and purchasing process, consumer needs, consumption phenomenon, motivation and involvement, perception, learning, attitudes, personality, lifestyle, culture, social classes and groups, positioning, organizational buying

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 learning the relationship between consumer behavior and marketing Lecture, Question-Answer, Discussion, Testing, Oral Exam, Homework, Project / Design,
2 Learning the factors that influence consumer behavior Lecture, Question-Answer, Discussion, Testing, Oral Exam, Homework, Project / Design,
3 Learning the buying process Lecture, Question-Answer, Discussion, Testing, Oral Exam, Homework, Project / Design,
4 Learning the positioning Lecture, Question-Answer, Discussion, Testing, Oral Exam, Homework, Project / Design,
5 Learning models of consumer behavior. Lecture, Question-Answer, Discussion, Testing, Oral Exam, Homework, Project / Design,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 An Introduction to consumer behaviour Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
2 Perception Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
3 Learning and memory Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
4 Motivation and Involment Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
5 Attitudes Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
6 The self and personality Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
7 Values Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
8 Life styles Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
9 Culture Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
10 Reference Group Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
11 Family Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
12 Gender Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
13 Purchasing decision process Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
14 Consumer behaviour models Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu

Tüketici Nasıl Düşünür? - Gerald Zaltman

Konumlandırma - Tüketici zihnini fethetme sanatı - Jack Trout- All Ries

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 To evaluate the public relations and advertising activities with a critical point of view.
2 To develop a capacity of analytic thinking on public relations and advertising
3 To analyze the target audience on the basis of public relations and advertising activities.
4 To define the elements of field research on public relations and advertising areas.
5 To follow the new developments on corporate communication.
6 To act with the consciousness of the execution on new public relations and advertising understandings based on information communication technologies.
7 To be aware of the fact that increasing the quality on public relations and advertising is important.
8 To consider the ethical values while using media vehicles on creating public relations and advertising activities.
9 To embrace the public relations and advertising profession as a lifestyle.
10 To apprehend the importance of PR for image, reputation and brand
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Mid-terms 1 20 20
Quiz 1 10 10
Assignment 1 10 10
Project / Design 1 20 20
Final examination 1 20 20
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,04
Dersin AKTS Kredisi 7