Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İstatistik | ISL 285 | 3 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. OYLUM ŞEHVEZ ERGÜZEL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HALİL ŞİMDİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Sosyal bilimlerde istatistiğin öneminin kavranması ve istatistiksel kavramların öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Verilerin sınıflandırılması ve yorumlanması; Frekans tablolarının oluşturulması; Temel olasılık hesaplamaları; Dağılımlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistiği tanımlar ve önemini vurgular. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Çeşitli konularda elde edilen verileri özetler ve görsel olarak açıklar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
3 | Veri özelliğine göre uygun ortalama değeri hesaplar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | Değişkene ait değişimi hesaplar ve yorumlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
5 | Değişkene ait bölünme şeklini belirleyip, yorumlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
6 | Belirsizliğin ölçüsü olan olasılığı, çeşitli olaylara göre hesaplar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
7 | Rassal değişkenler için olasılık hesaplar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstatistiğin Ekonomi ve İşletme Alanındaki Önemi, Temel İstatistiki Kavramlar ve İstatistiki Veri Kaynakları | |
2 | Verilerin Toplanması | |
3 | Grafiksel ve Nümerik Tanımlayıcı Metotlar, Veri İşleme, Seriler ve Grafik Çizimleri | |
4 | Ortalamalar: Aritmetik Ortalama, Mod ve Medyan | |
5 | Dağılım Ölçüleri | |
6 | Olasılık Kuramı | |
7 | Olasılık Dağılımları | |
8 | Örnekleme ve Örnekleme Dağılımları | |
9 | ARASINAV | |
10 | Hipotez Testleri | |
11 | Korelasyon ve Regresyon | |
12 | İndeksler: çeşitli indeksleri hesaplama yöntemleri | |
13 | Ekonomik Göstergeler ve İstatistik | |
14 | Konuların Yeniden Gözden Geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesi Ders Notları |
Ders Kaynakları | Fenandes, M. (2009). Statistics for Business and Economics. Ventus Publishing ApS. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası ticaretin kuramsal altyapısı ile ithalat, ihracat, kambiyo, gümrük ve lojistik gibi operasyona yönelik bilgilerini anlama ve kullanabilme becerisine sahip olma, küreselleşen sermaye, emek ve mal ticaretinde iş kültürü ve pazarlama etkileşimini özümseyebilme | X | |||||
2 | Uluslararası ticaret ile ilgili küresel ve ulusal temel düzenlemelere hakim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilme, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlama, görüş bildirme ve çözüm yolları sunma becerisi kazanma | X | |||||
4 | Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilme | X | |||||
5 | Araştırma becerisine ve analitik düşünme yeteneğine sahip olma, alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilme, stratejik yaklaşım geliştirebilme, düşüncelerini başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
6 | Görev aldığı alanlarda kurumun vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilme | X | |||||
7 | Eleştirel düşünme ve alternatifler üretebilme yetkinliğinin sonucu olarak farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olma ve inisiyatif kullanabilme | X | |||||
8 | Kendi alanında sürekli iyileştirmeye odaklı ve yenilikçi olabilme | X | |||||
9 | Liderlik özelliklerine sahip olmakla birlikte takım çalışmasına yakın olma ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||
11 | En az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | X | |||||
13 | Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme | X | |||||
14 | Paydaşlarla ilişkileri analiz edebilme, alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri izleyebilme, kurumunun konumunu sorgulayabilme ve öneriler sunma | X | |||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |