Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Limnoloji | BIY 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Farklı göl tiplerine özgün fiziksel, kimyasal ve biyolojik kavramlar, teoriler, metotlar ve uygulamaların öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Farklı göl tiplerinin (Sığ göl, baraj vb.) fiziksel, kimyasal ve biyolojik faktörler yönünden gösterdikleri farklı karakteristik özellikleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı göl tiplerine özgün fiziksel, kimyasal ve biyolojik kavramlar, teoriler, metotlar ve uygulamaların öğretilmesi | Anlatım, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Farklı göl tiplerinin jeomorfolojisi | |
2 | Göllerde ısınma ve soğuma hareketleri ve buharlaşma | |
3 | Göllerde termal tabakalaşma, termoklin oluşumu ve dinamikleri | |
4 | Termal tabakalaşmanın sularda gaz alışverişine ve planktona etkileri | |
5 | Ilıman göllerde ilkbahar ve sonbahar sirkülasyonu | |
6 | Göllerde dış kaynaklı ve iç kaynaklı besin tuzu yüklemesi | |
7 | Sığ göllerin kültürel ve doğal ötrofikasyonu | |
8 | Sığ göllerde makrofitler ve pelajik topluluklara etkileri | |
9 | Sığ göllerde su seviyesi değişikliklerinin biyota ve jeokimyaya etkisi | |
10 | Sığ göllerin izlenmesi: Fitoplankton mu yoksa klorofil a mı rutin olarak ölçülmeli? | |
11 | Akarsu ve göl hibrit sistemleri olarak barajlar: Barajlarda yatay ve dikey zonasyonlar | |
12 | Barajlarda oksijen: Metalimnetik oksijen minimum ve hipolimnetik oksijen maksimum | |
13 | Barajlarda madde taşınma işlemleri: Adveksiyon, konveksiyon, difüzyon ve dağılma | |
14 | Barajlarda primer üretim: Barajlarda alg büyümesini kontrol eden faktörler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) Thornton, K.W., Kimmel, B.L. and Payne, F.E. 1990. Reservoir Limnology: Ecological Perspectives. Wiley, New York, 256 pp. 2) Horne, A.J., Goldman, C.R., 1994. Limnology, McGraw-Hill, Newyork. 3) Scheffer, M. 2003. Ecology of shallow lakes. Springer, 356 pp. 4) Kalff, J. 2003. Limnology. Prentice Hall, 592 pp. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | ||||||
4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | ||||||
5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | ||||||
10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |