Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Kütle Spektrometrisi | KIM 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDİL ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ABDİL ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders tüm kimya bölümündeki yüksek lisans öğrencilerine kütle spektrometresi hakkında ileri seviyede bilgi kazandırmak ve kütle spektrometreleri ile yapacakları analizleri nasıl değerlendirecekleri konusunda eğitmektir. |
Dersin İçeriği | 1. Ders hakkında genel bilgi ve kütle spektrometresinin temelleri 2. Kütle analizörleri 2.1. Sektör and uçuş zamanlı kütle spektrometreleri, çözünürlük ve doğruluk 2.3. Kuadrupol kütle spektrometreleri 2.4. 3D ve doğrusal İyon trap, FTICR, Orbitrap kütle spektrometreleri 3. Kütle spektrumlari genel bakış ve izotoplar 4. İyon kaynakları 4.1.Elektron çarpışma ve kimyasal iyonlaşma iyon kaynakları 4.2. Elektrosprey, ambient ve MALDI iyonlaşma kaynakları 4.3. ICP, FAB, SIMS and diğer iyonlaşma kaynakları 5. Kütle spektrum (EI, CI, ESI, MALDI) yorumları. 6. Kütle spektrometresi genel uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler kütle spektrometrik dataları değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Kütle spektrometrik aletleri kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Kütle spektrometrik tekniklerin teorik temelleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Analizlerde hangi tekniğin kullanılacağını bilirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Bilinmeyen madde analizinde kütle spektrometresinin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Diğer spektroskopik teknikler ile kütle spektrometresinin birbirini nasıl tamamladığını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Hoffmann & Stroobant Mass Spectrometry, Principles and Applications, 3rd. Ed. ISBN: 0471485667 |
Ders Kaynakları | Hoffmann & Stroobant Mass Spectrometry, Principles and Applications, 3rd. Ed. ISBN: 0471485667 McLafferty & Turecek Interpretation of Mass Spectra, 4th Ed., ISBN: 0935702253 Mass Spectrometry Gross, Jürgen H, 2nd ed. 2011, XX, 754p. 552 illus.. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | ||||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | ||||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |