Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Oyunları Teori ve Uygulamaları I | THO 101 | 1 | 4 + 4 | 6 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN, Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör Gül Kaplan Ekemen |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu derste, Türk halk oyunları Türlerini ve özellikle Halay Türünü teorik ve uygulamalı olarak öğrenip öğretebilmesi, sahneleyebilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Türk halk Oyunlarında Tür Kavramı ve Halay türü, Gaziantep ve Hakkari yöresi kadın ve erkek oyunları teori ve uygulama pratikleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Halay oyun türü hakkında teorik bilgi edinme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Halay oyun türü adımlarını uygulamalı öğrenme ve hatırlayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Halay oyunlarını gösterebilme, sahneye uyarlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Tekrarlanan adımları içselleştirerek uygulayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Hareketi kendi bedenine aktarmayı tasarlayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar, Halay oyun türlerinin tanıtımı | |
2 | Halay türünün tanıtılması | |
3 | Gaziantep yöresi kültürü hakkında genel bilgi aktarımı | |
4 | Gaziantep yöresi oyunlarından Sallamanın öğretilmesi | |
5 | Gaziantep yöresi oyunlarından Kırıkhan öğretilmesi | |
6 | Gaziantep oyunlarından dokuzlunun öğretilmesi | |
7 | Gaziantep oyunlarından Fatikenin öğretilmesi ve performans uygulama | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Halay türlerinden Hakkari yöresi oyun kültürünün tanıtılması | |
10 | Hakkari oyunlarından Zozan ve Dolabenin öğretilmesi | |
11 | Hakkari oyunlarından Hicroke ve Tenzerenin öğretilmesi | |
12 | Performans uygulama | |
13 | Hakkari oyunlarından hesbibeyzde ve salligane öğretilmesi | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğr. Gör. Deniz KÖKTAN ders notları Yöreye ait örnek görüntü kayıtları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |