Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce II | ISL 477 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | It is suggested that students take Vocational English I (ISL 361) before taking this course. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. DANIEL JAMES ROSNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The purpose of the course is to enable students to communicate more effectively in the work place. Each unit of the course focuses on a particular theme in the business world so that students can build their vocabulary and confidence in speaking over a variety of topics. The discussions, listening exercises, and videos presented in each unit encourage the students to use the acquired language skills actively. |
Dersin İçeriği | The course contains four to six themes, depending on class performance. The themes cover areas such as customer service, sales, and logistics. Each theme is presented with a background in the context of real-life situations, communication skills, vocabulary relative to the theme, grammar, and a case study or video. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Talk about sales using modal verbs; Talk about logistics using reported speech | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Talk about innovative practices using the passive voice; Make suggestions and recommendations | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Talk about corporate entertainment; Talk about decision-making using conditionals | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Talk about performance using the present perfect; Present innovative products | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Selling; Logistics | |
2 | Meetings; Exchanging information | |
3 | New Ideas; Facilities | |
4 | Presenting; Meetings | |
5 | Entertaining; Decision-making | |
6 | Socializing; Participation in decision-making | |
7 | Performance; Innovation | |
8 | Presenting; Presenting | |
9 | Mid-Term Exam | |
10 | Future Trends; Breakdowns and faults | |
11 | Time management; Processes | |
12 | Training; Performance | |
13 | Your career; Success evaluation | |
14 | Review |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Please note: The coursebook is required to take the course. Counterfeit or copied books will not be accepted. One book may be shared between two students. 1. Grant, David; Hudson, Jane. Business Result Pre-intermediate Student's Book. Oxford 2009. The book may be purchased online or on discount at Güler Kitap. (Güler Kitap, Yuvam Sokak, Tansel İş Hanı, Adapazarı) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | ||||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | ||||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | ||||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | ||||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | ||||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|