Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab Seçmeli Iv (Egzersiz ve Beslenme) | BEB 420 | 8 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. OLCAY SAYDAM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlıklı beslenme kurallarını bilmek ve egzersiz öncesi ve sonrası beslenme |
Dersin İçeriği | beslenme ve saglık ilişkisi,besin öğeleri, niçin enerji almalıyız ,egzersiz sırasında ve sonrası beslenme ve ergojenik yardım ve hastalıklarda beslenme . |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | hayat boyu sağlıklı beslenme alışkanlığını nasıl kazanacağını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Genel beslenme ilkelerini anlatır | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav , |
3 | beslenme kurallarını öğrenip çevreye bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Sporda beslenmeyi açıklar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Sporcuların kilolarında meydana gelen azalmayı açıklar | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav , |
6 | Egzersiz ve sonrasında nasıl beslenmesi gerektiğini öğrenir ve anlatır | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel beslenme ve sağlıkla ilişkisi | |
2 | Besin öğelerinin tanıtımı | |
3 | Vitamin ve minerallerin tanıtımı | |
4 | Neden enerji almalıyız | |
5 | Beslenme ve kilo alma ilişkisi | |
6 | Egzersiz öncesi beslenme | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Egzersiz sırası ve sonrası | |
9 | Vücut bileşimini etkileyen faktörler | |
10 | Başka ülkelere giden sporcuların beslenmesi | |
11 | Çeşitli spor dallarında beslenme ve temel ilkeler | |
12 | Çocuk ve genç sporcuların beslenmesi | |
13 | Yaygın görülen hastalıklarda beslenme | |
14 | Yaygın görülen hastalıklarda beslenme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Sporcu beslenmesi ders notları |
Ders Kaynakları | [2] GÜNEŞ Z. Spor ve Beslenme Bağırgan Yayınevi 1998, Ankara [2] ERSOY G. Egzersiz ve Spor Performansı için Beslenme 2005, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | ||||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | ||||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | ||||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |