Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab Seçmeli I (Badmınton) | BSE 232 | 4 | 3 + 1 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. NESİM YALVARICI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Badminton branşını tanımak, badminton tekniklerini öğrenmek, öğrendiği becerileri uygular hale gelmek ve teknik becerileri öğretir hale gelmek. |
Dersin İçeriği | 13.40 cm x 6.10 cm ebadında bir sahayı ikiye bölen 1.55 cm yüksekliğindeki bir filede, tüy top ile muhtelif metaryallerden yapılmış raket ile oynanan sportif bir oyundur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Badminton Tarihçesini anlatır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Badminton saha araç ve gereçlerini tanıtır. | Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav , Ödev, Sözlü Sınav, |
3 | Sportif oyun olarak tanımlar ve anlatır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | oyun tekniklerini öğrenir. | Grup Çalışması, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav , |
5 | Teknik becerileri öğretir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Ödev, Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | Araç gereçlerin tamir ve bakımını yapar. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav , |
7 | Raket örerme tekniğini uygular. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Badminton tarihçesi, saha, tesis ve araç gereç tanıtımı + ( Malzeme Tamir,Bakım ve onarımı ) | |
2 | Badminton oyun bilgileri + ( Özel Antrenman Bilgisi ) | |
3 | Tutuş | |
4 | Temel Hareketler | |
5 | Ön Kort Vuruşları | |
6 | Orta Kort Vuruşları | |
7 | Arka Kort Vuruş Teknikleri | |
8 | Arasınav | |
9 | Ayak Teknikleri + (Bacak Kuvvet Çalışmaları ) | |
10 | Temel Vuruş Teknikleri + ( Top Besleme ) | |
11 | Teklerde Oyunlar (Bayan-Erkek) | |
12 | Çiftlerde Oyunlar (Bayan-Erkek) | |
13 | Karışık Çiftlerde Oyun Teknikleri | |
14 | Teklerde Oyun Alıştırmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Uçan Tüy Top (Doç.Refail CÜMŞÜTOĞLU)-Badminton (Mehmet YORULMAZLAR) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | ||||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | ||||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |