Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğal Afetler ve Sosyal Hizmet | SHB 318 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YUSUF GENÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Doğal afet ve doğal afet esnasında sosyal hizmet uzmanlarının yapacakları hizmetlerle ilgili bilgiler amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Doğal afet tanımı ve çeşitleri, deprem, sel, kaza, savaş durumları ve sosyal hizmet, doğal afet esnasında yaşanan ruhsal, duygusal ve ekonomik sorunlar, sorunlar karşısındaki tepkiler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğal afetlerin neler olduklarını bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Benzetim, | Sınav , Ödev, |
2 | Doğal afet öncesi hazırlık konusunda bilgi sahibidir | Beyin Fırtınası, Anlatım, Grup Çalışması, Benzetim, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav , |
3 | Doğal afet anında ne yapması gerektiğini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Benzetim, | Sınav , Ödev, |
4 | Doğal afet esnasında nasıl hizmet etmek gerektiği konusunda bilgi sahibidir | Örnek Olay, Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Benzetim, Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
5 | Doğal afet sonrası ne yapacağını bilir | Beyin Fırtınası, Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, | Ödev, Sınav , |
6 | Afet esnasında ve sonrasında yaşanan panik konusunda insanlarla nasıl ilişki kurması gerektiğini bilir | Örnek Olay, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
7 | afet sonrasında yaşanan karmaşıklığı düzene sokmak konusunda bilinçlidir | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma, | Ödev, Sınav , |
8 | Toplumun afetlere hazırlıklı olması konusunda bilinçlendirme çalışmalarına önem vermesini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğal afet | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
2 | Doğal afet türleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
3 | Doğal afet öncesi yapılması gereken çalışmalar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
4 | Doğal afet esnasında yapılması gereken çalışmalar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
5 | Doğal afet sonrasında yapılacak çalışmalar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
6 | Dünyada ve Türkiyede bilinen doğal afetler | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
7 | Doğal afetler esnasında yaşanan sıkıntılar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
8 | Deprem esnasında yaşanan sıkıntılar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
9 | VİZE SINAVI | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
10 | Sel baskını esnasında yaşanan sıkıntılar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
11 | Kaza esnasında yaşanan sıkıntılar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
12 | Savaş esnasında yaşanan sıkıntılar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
13 | Afet esnasında insanda meydana gelen ruhsal, duygusal ve ekonomik sıkıntılar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
14 | Afet esnasında etkili sosyal hizmet müdahalesi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
12 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |