Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aile Sosyolojisi | SHB 220 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HÜLYA YILDIZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HASAN HÜSEYİN TAYLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Aile Sosyolojisini ve aile kurumunu tanıtmak; Türk aile yapısı hakkında bilgilendirmek; aile içi sorunlar, çocuğun değeri, kadın sorunları gibi konuları tartışmak. |
Dersin İçeriği | Aile sosyolojisi konusu, kuramları. Ailenin tanımı, tarihi ve işlevleri. Aile yapısı ve ilişkileri. Modernleşmeyle ailede meydana gelen değişiklikler. Türk ailesinin yapısal özellikleri ve aile içi ilişkileri. Cinsiyet rolleri, kadının statüsü, aile içi sorunlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplumun temeli olan ailenin önemini kavrar | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Aile işlevlerini ve türlerini söyler | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Tarih boyunca ailenin geçirdiği değişimleri bilir | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
4 | Türkiyedeki aile biçimleri sıralar | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
5 | Aile üyeleri ve aile içindeki konumlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
6 | Toplumdaki değişmeler ile ailenin yapı ve fonsiyonlarında meydana gelen değişmeler arasında ilişki kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Türkiyedeki aile çeşitleri ve özelliklerini tanımlar, analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
8 | Geleneksel aile ile modern aile arasında ilişki kurar | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
9 | Aile yapısını sürdürmede mekânların önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
10 | Ailede içerisinde kullanılan iletişim tekniklerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
11 | Toplumda yaşanan sosyal problemlerde ailenin etkisini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
12 | Sağlıklı aile ile sağlıklı toplum arasında ilişki kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
13 | Aileye yönelik sosyal, ekonomik, psikolojik, kültürel sorunlara çözüm üretir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin tanıtımı | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
2 | Aile Sosyolojisinin alanı ve konusu | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
3 | Aile kuramları | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
4 | Ailenin tanımı ve tarihi | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
5 | Aile yapısı ve işlevleri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
6 | Evlilik ve evlenme türleri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
7 | Türkiye´de aile yapısı ve aile içi ilişkileri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
8 | Aile değerleri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
9 | ARA SINAV | |
10 | Cinsiyet rolleri ve tutumları | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
11 | Aile içi sorunlar | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
12 | Kadının statüsü ve sorunları | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
13 | Çocuğun değeri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
14 | Aile politikaları | Belirtilen kaynakların ilgili bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Hasan H. Taylan, Aile Sosyolojisi Ders Notları, 2016. |
Ders Kaynakları | 2- Kadir Canatan ve Ergun Yıldırım, Aile Sosyolojisi, Açılım Kitap, 2011. 3- Önal Sayın, Aile Sosyolojisi, Ege Üniversitesi Basımevi, 1990. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
12 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |