Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sözlü İletişim III | ADE 224 | 4 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURHAN ULUÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Nurhan ULUÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sözlü iletisim becerilerini gelistirmek, akici ve dogru konusmayi ögrenmek. |
Dersin İçeriği | Yazili ve görsel basinda cikan tüm haber ve okunmis olan kitaplar ile ilgili dogru ve akici yorum yapabilme yetenegini gelistirmek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Daha önce okunan kitaplarla ilgili kitap analizlerini arastırır. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Farklı yaklaşımlarla metin analizi yapabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | Kitaplar ile ilgili tanıtım yapabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
4 | Düşüncelerini akıcı bir şekilde Almanca ifade edebilir. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Almanca bilimsel tartışmalar yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
6 | Güncel konular hakkında farkındalık kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dogru, akici ve etkin konusma | |
2 | Akici ve dogru konusma nasil olmalidir? | |
3 | Güncel haber tartismalari | |
4 | Güncel haber tartismalari | |
5 | Güncel haber tartismalari | |
6 | Güncel haber tartismalari | |
7 | Güncel haber tartismalari | |
8 | Güncel haber tartismalari | |
9 | ARASINAV | |
10 | Sınav soruları ve değerlendirme | |
11 | Alman ve Türk haberleri tartışması | |
12 | Alman ve Türk haberleri tartışması | |
13 | Secimlik konu tartismasi | |
14 | Secimlik konu tartismasi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | V.F.Birkenbihl (2002), Rhetorik, Redetraning für jeden Anlass 11. Basim (Besser reden, verhandeln, dikutieren) Hugendubel Yayinlari, Münich |
Ders Kaynakları | güncel konularla ilgili metinler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |