Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Modern Dilbilim ADE 209 3 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN
Dersi Verenler Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Mehmeh Halit ATLİ
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı 20.Yüzyıl Dilbilimi akımlarının kavrama ve dilin gelişimini anlama.
Dersin İçeriği 20. Yüzyıl dil oluşumları ve dilin gelişimi hakkında bilgi verilecek
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dilin oluşumunu kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Modern Dilbilimin gelişim sürecini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 Yapısal dilbilimini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
4 Biçimsel ve İşlevsel dilbilimini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
5 Modern Dilbilim teorilerinin oluşumunu kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
6 Modern Dilbilim temsilcilerinin çalışmalarını uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 F. de Saussure den önceki Dil Bilimi Akımları
2 F. de Saussure
3 Yapısalcı Dilbilimi
4 Dilbilim Akımlarının Doğuşu
5 İçeriksel Dilbilim
6 İşlevsel Dilbilim
7 Bağımsal Dilbilim
8 Biçimsel ve İşlevsel Dilbilim
9 ARASINAV
10 Chomsky ve Harris’in Dilbilim Teorileri
11 Fries’in Dilbilim Teorisi
12 Anlam Bilimsel Teoriler
13 Yapı ve Anlam arasındaki ilişki
14 Karşılaştırmalı Dilbilimi
Kaynaklar
Ders Notu Çeşitli kaynaklardan oluşturulmuş metinler ve kitaplar
Ders Kaynakları Hans Arens: Sprachwissenschaft
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. X
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. X
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. X
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. X
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. X
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir.
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,72
Dersin AKTS Kredisi 5