Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Günümüz Dünya Sorunlarının Analizi | SOS 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYDIN AKTAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı küreselleşen dünyada bir taraftan teknolojik ve bilimsel alanlarda inanılmaz boyutlarda değişimler yaşanırken, diğer taraftan dünya bütününde yaşanan sıkıntılara ve problemlere dikkat çekmektir. |
Dersin İçeriği | Küreselleşme ve kaynakları, çağdaş dünya sorunlarını tespit etme ve çözüm üretme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medeniyetin maddi bağlamda gelişirken, manevi bağlamda yaşanan çöküşüne dikkat çekme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Küreselleşmenin ortaya çıkardığı temel problemleri ve bunların kaynaklarını analiz etme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Çağdaş dünya sorunları hakkında temel çözümlere üretme | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Problemler | |
2 | Politik Problemler | |
3 | Ekonomik Problemler | |
4 | Çevre Problemleri | |
5 | Güvenlik Problemi | |
6 | Yoksulluk Problemi | |
7 | Nüfus Artışı | |
8 | Yönetim Problemleri | |
9 | Arasınav | |
10 | Kültürel Problemler | |
11 | Ailenin Çözülmesi ve Eğitim Problemleri | |
12 | Ahlaki değerlerin değişmesi | |
13 | İşsizlik Problemi | |
14 | Postmodern Problemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | N.Gardels, Yüzyılın Sonu, İstanbul, 2000 |
Ders Kaynakları | S.P.Hundington, Medeniyetler Çatışması, Ankara, 1995 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Medeniyetin maddi bağlamda gelişirken, manevi bağlamda yaşanan çöküşüne dikkat çekme | |||||||
2 | Küreselleşmenin ortaya çıkardığı temel problemleri ve bunların kaynaklarını analiz etme | |||||||
3 | Çağdaş dünya sorunları hakkında temel çözümlere üretme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 2 | 2 | 4 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |