Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnşaat İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği | INM 470 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA DOBRUCALI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnşaat Mühendisliği eğitimi alan öğrencilerin inşaat işlerinde iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili karşılaşabilecek tüm problemleri ve bunların çözüm yollarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Temel tanım ve kavramlar. İş güvenliği mevzuatı. İş kazalarına neden olan güvensiz durum ve davranışlar. Şantiyelerde sağlık ve güvenlik önlemleri. İşçi sağlığı ve iş güvenliği yönetimi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kavram ve kuralları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Ülkemizde ve Dünya´daki iş sağlığı ve Güvenliği ile ilgili yaklaşım ve çalışmaları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Genel Bakış ve Kavramlar | |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu | |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu | |
4 | İnşaat İş Yerlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği | |
5 | İnşaat İş Yerlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği | |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliğinde İşyeri Bina ve Eklentileri | |
7 | İş Sağlığı ve Güvenliğinde İşyeri Bina ve Eklentileri | |
8 | Kapalı Alanlardaki Çalışmalarda İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği | |
9 | İş Sağlığı ve Güvenliğinde Psikososyal Risk Etmenleri | |
10 | İş Sağlığı ve Güvenliğinde Fiziksel Risk Etmenleri | |
11 | İş Sağlığı ve Güvenliğinde Biyolojik Risk Etmenleri | |
12 | İş Sağlığı ve Güvenliğinde Kimyasal Risk Etmenleri | |
13 | Yüksekte Çalışmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği | |
14 | Yüksekte Çalışmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kavram ve kuralları tanır. | |||||||||||
2 | Ülkemizde ve Dünya´daki iş sağlığı ve Güvenliği ile ilgili yaklaşım ve çalışmaları bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |