Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Beton Katkı Malzemeleri | INM 413 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Beton katkı malzemelerinin tanıtılması, katkı malzemelerinin kullanılma gerekçelerinin ve etkilerinin belirlenmesi |
Dersin İçeriği | Katkı malzemelerinin tanımı ve kullanım nedenleri. Beton için katkı malzemesi kullanımında gözönüne alınması gereken hususlar. Katkı malzemelerinin sınıflandırılması ve çeşitleri. Hava sürükleyici katkı malzemeleri. Normal, süper ve hiper akışkanlaştırıcı katkı malzemeleri, Soğuk ve sıcak havada beton dökümü bu bağlamda priz geciktirici ve hızlandırıcı katkı malzemeleri, Korozyon önleyici katkı malzemeleri, Beton kürüne katkı sağlayan katkı malzemeleri,Puzolanlar ve diğer ince öğütülmüş mineral katkı malzemeler uçucu kül, granüle yüksek fırın cürufu, silis dumanı, pirinç ve buğday kabuğu külü, Volkanik esaslı doğal puzolanlar (tras), ısıl işlem görmüş doğal puzolanlar, diatomitler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Katkı malzemelerini tanıtma | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Katkı malzemelerini tanıtma | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Beton özelliklerine sağladığı katkıları öğrenme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Beton özelliklerine sağladığı katkıları öğrenme | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Beton özelliklerine sağladığı katkıları öğrenme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Doğal atık yada yan ürün malzemelerini beton üretiminde değerlendirip sürdürülebilir malzemeleri kullanabilme | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
7 | Doğal atık yada yan ürün malzemelerini beton üretiminde değerlendirip sürdürülebilir malzemeleri kullanabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
8 | Doğal atık yada yan ürün malzemelerini beton üretiminde değerlendirip sürdürülebilir malzemeleri kullanabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
9 | Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
10 | Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme | Beyin Fırtınası, Gözlem, Anlatım, | |
11 | Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
12 | Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme | Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
13 | Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme | Anlatım, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, | |
14 | Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
15 | Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme | Anlatım, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, | Eşleştirme Testler, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Beton katkı malzemelerinin tanımı | Web´den yayınlanacak |
2 | Katkı malzemelerinin kullanılma sebepleri | Web´den yayınlanacak |
3 | Katkı malzemelerinin sınıflandırlması | Web´den yayınlanacak |
4 | Hava sürükleyici katkı malzemeleri | Web´den yayınlanacak |
5 | Su azaltıcı katkı malzemeleri | Web´den yayınlanacak |
6 | Su azaltıcı ve priz geciktirici katkı malzemeleri | Web´den yayınlanacak |
7 | Priz hızlandırıcı ve dayanım arttırıcı katkı malzemeleri | Web´den yayınlanacak |
8 | Puzolanik malzemeler ve puzolanik reaksiyon | Web´den yayınlanacak |
9 | Doğal puzolanlar | Web´den yayınlanacak |
10 | Doğal puzolanlar | Web´den yayınlanacak |
11 | Yapay puzolanlar | Web´den yayınlanacak |
12 | Yapay puzolanlar | Web´den yayınlanacak |
13 | Yapay puzolanlar | Web´den yayınlanacak |
14 | Diğer katkı malzemeleri | Web´den yayınlanacak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Erdoğan, T.Y., Admixtures for Concrete, METU,2000 |
Ders Kaynakları | Baradan B, Yazıcı H, Aydın S. Beton, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yayınları,No:334, 2012, İzmir. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Katkı malzemelerini tanıtma | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Katkı malzemelerini tanıtma | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Beton özelliklerine sağladığı katkıları öğrenme | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Beton özelliklerine sağladığı katkıları öğrenme | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Beton özelliklerine sağladığı katkıları öğrenme | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Doğal atık yada yan ürün malzemelerini beton üretiminde değerlendirip sürdürülebilir malzemeleri kullanabilme | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Doğal atık yada yan ürün malzemelerini beton üretiminde değerlendirip sürdürülebilir malzemeleri kullanabilme | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Doğal atık yada yan ürün malzemelerini beton üretiminde değerlendirip sürdürülebilir malzemeleri kullanabilme | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme | |||||||||||||||||||||||||||||||
10 | Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme | |||||||||||||||||||||||||||||||
11 | Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme | |||||||||||||||||||||||||||||||
12 | Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme | |||||||||||||||||||||||||||||||
13 | Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme | |||||||||||||||||||||||||||||||
14 | Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme | |||||||||||||||||||||||||||||||
15 | Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |