Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tesis Planlama ve Yerleştirme | MYU 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ORHAN TORKUL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Raşit CESUR, Arş.Gör. Merve ŞİŞCİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yeni kurulacak bir işletme için farklı kuruluş yeri alternatifleri arasından en uygun yeri seçebilen, işletme ile ilgili iş akışlarını çıkararak tesis yerleşimini sistematik olarak planlayabilen ve iş yeri düzenini belirleyebilme yeteneğini öğrencilere kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği |
1. İHTİYAÇ TANIMLAMA |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tesis planlama ile ilgili temel kavramları bilme | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Kuruluş yeri için alternatifler arasından seçim yapabilme | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Taşıma modellerini bilen ve uygulama | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
4 | İş yeri düzenleme ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilme, | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
5 | Sistematik iş yeri düzenini planlayabilen, modelini kurabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
6 | Çeşitli tekniklerle modeli çözebilme | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
7 | Mevcut veya yeni kurulacak bir işletme için tesis tasarımı ve düzenlemesi yapabilme ve sunabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | |
2 | Ürün, Süreç ve Çizelge Tasarımı | |
3 | Akış Planlama | |
4 | Faaliyet İlişkileri | |
5 | Personel İhtiyaçları | |
6 | Malzeme Taşıma Sistemleri: Temel Tanımlar | |
7 | Malzeme Taşıma Ekipmanları ve Maliyetleri | |
8 | Yerleşim Planlama Modelleri ve Tasarım Algoritmaları | |
9 | Ticari Tesis Yerleştirme Paketleri | |
10 | İmalat Sistemleri | |
11 | Tesis Sistemleri | |
12 | Gerçek Endüstri Programlarında Uygulama | |
13 | Gerçek Endüstri Programlarında Uygulama | |
14 | Gerçek Endüstri Programlarında Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
TOMPKINS J.A., WHITE J. A., BOZER Y.A., TANCHOCO J.M.A., Facilities Planning Third Edition, 2003 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |