| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Stratejik Planlama | MYU 524 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALPER KİRAZ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ALPER KİRAZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kuruluşun öz ve çevre değerlendirmesi yapılarak; geleceğe dönük yakın-orta ve uzun vadedeki stratejik hedef, faaliyet ve süreçlerini belirleyerek, performansının nasıl izleneceğini ortaya koyarak, irdelenmesi ve öğretiminin sağlanması. |
| Dersin İçeriği | Stratejik planlama, vizyon, misyon, temel değerler, politikalar, hedefler, performans göstergeleri, süreçler. Türkiyenin Stratejileri. Kamu Kuruluşlarında Stratejik Planlama. Özel Kuruluşlarda Str Planlama. Değerlendirme Sistemleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | stratejik planlamanın tanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | temel kavramları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | plan aşamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | nasıl hazırlandığı ve uygulandığı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Stratejik Planlama Nedir? | |
| 2 | Stratejik Planın Oluşturulması | |
| 3 | Planlama Öncesi Çalışmalar,Stratejik Planın Hazırlanması | |
| 4 | Misyon, Vizyon, temel Değer ve Politikaların Belirlenmesi | |
| 5 | Paydaş Analizleri | |
| 6 | Öz ve Dış Değerlendirmelerin(SWOT Analizi) Gerçekleştirilmesi | |
| 7 | Stratejilerin Belirlenmesi | |
| 8 | Hedeflerin Belirlenmesi | |
| 9 | Performans Göstergeleri | |
| 10 | Faaliyet ve Projelerin Belirlenmesi | |
| 11 | Süreçlerin Belirlenmesi ve Starteji-Hedeflerle İlişkilendirilmesi | |
| 12 | Kritik Başarı Faktörlerinin Belirlenmesi ve Önceliklendirilmesi | |
| 13 | Stratejik Planların Uygulanması ve İzlenmesi | |
| 14 | Stratejik Plan Sonuçlarının Değerlendirilmesi ve Revizyonu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
Öztemel, E., ”Belediyelerde Toplam Kalite Yönetimi”,Değişim Yayınları, 2001. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
| 5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
| 6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
| 7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
| 8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
| 9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
| 10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
| 12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | stratejik planlamanın tanımı | ||||||||||||
| 2 | temel kavramları | ||||||||||||
| 3 | plan aşamaları | ||||||||||||
| 4 | nasıl hazırlandığı ve uygulandığı |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 37 |
| 2. Ödev | 38 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||