Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya ve İletişim | DAO 453 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULLAH İNCE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İletişim toplum ilişkisini incelemek, değerlendirmek, kitle iletişim sürecinin ve günümüz medyasının toplumsal yaşantı üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi ve çözümlenmesine yönelik olarak teorik bir birikim sağlamak. Küreselleşme ve yeni iletişim teknolojilerine dair son tartışmalar çerçevesinde modern medyanın kontrolü ve sahipliği ile birlikte medyanın içeriğine ilişkin teorik yaklaşımları irdelemek |
Dersin İçeriği | İletişim toplum ilişkisi, toplumsal yaşantı üzerindeki etkileri, medyanın içeriğine ilişkin teorik yaklaşımlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim toplum ilişkisini tanıyabilmeyi sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Toplum hayatında günümüzde ortaya çıkan değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilmei sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | İletişim sürecinin siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Teori pratik ilişkisini ayırt eder | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
5 | Temel iletişim sosyolojisi kavramları ile düşünebilme ve kavramları birbirleriyle ilişkilendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
6 | İletişimin temel insan haklarından olduğu bilincini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya, İletişim ve iletişim sürecinin unsurları, işleyişi, toplumdaki yeri | |
2 | Medya Kurumları ve toplumdaki rolü | |
3 | Medya Endüstrileri | |
4 | Medya Ürünleri | |
5 | İletişim kuramları, otoriter, liberal kuram | |
6 | İletişim kuramları, otoriter, liberal kuram | |
7 | Toplumsal sorumluluk kuramı, sosyalist kuram | |
8 | Gelişmeci, çoğulcu kuram | |
9 | Kitle iletişim kuram ve yöntemlerinin sorgulanması, değerlendirilmesi, eleştirisi | |
10 | Toplum ve iletişim, kitle iletişimin kültür ve topluma etkileri | |
11 | İletişimin kullanımları ve türleri, planlı iletişim, haber medyası | |
12 | Kitle iletişimi ve enformasyon toplumu ilişkisi | |
13 | Kitle iletişimi ve etik, hürriyet, demokrasi, küreselleşme | |
14 | Dünyada ve Türkiyede televizyon |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İletişim Sosyolojisi,Hasan Yazıcı |
Ders Kaynakları | İletişim Sosyolojisine Başlangıç, Hayati Tüfekçioğlu,Der Yayınevi, İst.1997 Kurum Kültürü ve Örgütsel İletişim,Z. Beril Akıncı, İletişim Yayınları, İst.1998 İletişim, Stuart Sillars,Yard, Doç. Dr. Nüzhet Akın,MEB, 2.b.,İst.1997 İletişim ve Toplum, İrfan Erdoğan, Alemdar Korkmaz, Alp Yayınevi, Ank. İletişim, Ayseli Usluata, İletişim Yayınları YeniYüzyıl Kitaplığı Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri, Ünsal Oskay, Ank. 1982 İletişimin ABC”si, Ünsal Oskay, Simavi Yay, İst. 1992 İletişimin Kuramları Açısından Kitlelerin Çözülüşü, Ertuğrul Özkök, Tan Yay, Ank. 1985 “Yanlış Bir Başlangıç Kitle İletişimin Araçları ve Gelişme Kalkınma (Modernleşme) Konusundaki Araştırma Gelenekleri “Enformasyon Devrimi Efsanesi, Der. Yusuf Kaplan, Tomas L. Mcphail, Rey Yay. İst. 1991 İletişim alanında Gelişmeler Yeni İletişim Teknolojilerinin Toplumsal ve Siyasal Etkileri (Basılmamış doktora tezi), A.Ü. S. B.F., Ank 1986, Aydın Uğur İletişim Felsefesine Giriş, Açıköz, H. Mustafa, birey yayıncılık, Mart 2003 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | ||||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |