Program Çıktıları
| Sıra | Program Çıktıları | |
|---|---|---|
| 1 | Özel spor işletmelerinin, spor kulüplerinin/derneklerinin ve kamu spor işletmelerinin barındırdığı sporcular ve antrenörlerin eğitim alanlarından birinde uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmak. | |
| 2 | -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak disiplinler-arası etkileşimin farkında olmak. | |
| 3 | -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. | |
| 4 | -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar. | |
| 5 | -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda bağımsız araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. | |
| 6 | -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda işletmenin vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilir | |
| 7 | -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar kapsamında sahip olduğu bilgileri sorgular. | |
| 8 | -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir. | |
| 9 | -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. | |
| 10 | -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda veri girişi ve analizi yapabilecek düzeyde bilgi teknolojilerini kullanabilir. | |
| 11 | -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | |
| 12 | ||
| 13 | -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. | |
| 14 | -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda özgün ve katkı sağlayıcı öneriler yapar | |
| 15 | -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir. | |
YETKİNLİKLER / Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
3. -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır.
5. -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda bağımsız araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır.
6. -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda işletmenin vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilir
YETKİNLİKLER / Öğrenme Yetkinliği
4. -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar.
7. -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar kapsamında sahip olduğu bilgileri sorgular.
YETKİNLİKLER / İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1. Özel spor işletmelerinin, spor kulüplerinin/derneklerinin ve kamu spor işletmelerinin barındırdığı sporcular ve antrenörlerin eğitim alanlarından birinde uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmak.
2. -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak disiplinler-arası etkileşimin farkında olmak.
5. -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda bağımsız araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır.
8. -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir.
9. -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır.
10. -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda veri girişi ve analizi yapabilecek düzeyde bilgi teknolojilerini kullanabilir.
YETKİNLİKLER / Alana Özgü Yetkinlik
2. -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak disiplinler-arası etkileşimin farkında olmak.
3. -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır.
4. -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar.
6. -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda işletmenin vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilir
11. -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
13. -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür.
14. -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda özgün ve katkı sağlayıcı öneriler yapar
15. -Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir.
| YÇ | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi |
|---|---|
| 1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
| 2 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
| 3 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
| 4 | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
| 5 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
| 6 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
| 8 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
| 9 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
| 10 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
| 11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
| 13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
| 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
| 15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
| 16 | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
| YÇ 1 | YÇ 2 | YÇ 3 | YÇ 4 | YÇ 5 | YÇ 6 | YÇ 7 | YÇ 8 | YÇ 9 | YÇ 10 | YÇ 11 | YÇ 12 | YÇ 13 | YÇ 14 | YÇ 15 | YÇ 16 | |
| PÇ 1 | ||||||||||||||||
| PÇ 2 | ||||||||||||||||
| PÇ 3 | ||||||||||||||||
| PÇ 4 | ||||||||||||||||
| PÇ 5 | ||||||||||||||||
| PÇ 6 | ||||||||||||||||
| PÇ 7 | ||||||||||||||||
| PÇ 8 | ||||||||||||||||
| PÇ 9 | ||||||||||||||||
| PÇ 10 | ||||||||||||||||
| PÇ 11 | ||||||||||||||||
| PÇ 12 | ||||||||||||||||
| PÇ 13 | ||||||||||||||||
| PÇ 14 | ||||||||||||||||
| PÇ 15 |