Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Metalurjide Mekanokimyasal Süreçler | MTM 532 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA TUNÇ PARLAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. KENAN YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mekanik kuvvetlerin etkisiyle cevherlerin reaksiyona girme kabiliyetlerinin artırılması, birden fazla bileşenden mekanik kuvvetlerin yardımıyla kimyasal süreçlerin oluşması ile yeni teknolojik fazların ve yapıların oluşturulması üzerine yeni teknolojilerin kavranması |
Dersin İçeriği | Mekanokimya, mekanik aktivasyon, mekanik alaşımlama, cevherlerin reaksiyona girme kabiliyetinin artırılması, seramik tozların mekanokimyasal olarak üretimi, analiz işlemlerinin yorumlanması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mekanokimya ve mekanik aktivasyon kavramlarını kavrar | Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Performans Görevi, |
2 | Yüksek enerjili öğütmenin etkilerinin kavrar | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Yapısal bozunmaları analiz eder | Tartışma, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
4 | Mekanik alaşımlama teorilerini kavrar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mekanokimyaya giriş ve temel kavramlar | |
2 | Mekanik aktivasyon teorileri | |
3 | Yüksek enerjili öğütme ve ortam parametreleri | |
4 | Minerallerde yapısal değişimler ve analiz teknikleri 1 (SEM, XRD) | |
5 | Minerallerde yapısal değişimler ve analiz teknikleri 2 (DTA, FTIR) | |
6 | Minerallerin hidrometalurjik süreçlerine mekanik aktivasyonun etkileri | |
7 | Minerallerin pirometallurjik süreçlerine mekanik aktivasyonun etkileri | |
8 | Mekanokimyasal katı hal sentezleri | |
9 | İntermetaliklerin mekanokimyasal sentezi | |
10 | Seramik sistemlerinde mekanokimyasal çalışmalar | |
11 | Seramik sistemlerinde mekanokimyasal çalışmalar | |
12 | Mekanik alaşımlama teorileri ve kinetiği | |
13 | Mekanik alaşımlama parametreleri | |
14 | Örnek mekanik alaşımlama çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) P. Balaz, Extractive Metallurgy of Activated Minerals, Elsevier, 2011 2) A.Z. Zuhasz & L. Opoczky, Mechanical Activation of Minerals by Grinding, Ellis Horwood Books 3) P. Balaz, Mechanochemistry in Nanoscience & Minerals Engineering, Springer, 2010 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |