Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kur´An´A Çağdaş Yaklaşımlar | DAO 256 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modernizmin İslam dünyasını etkilemesini özellikle Kur´an´ın yorumlanması açısından öğrenciye göstermek ve çağdaş Kur´an okumaları hakkında bilgilendirmek |
Dersin İçeriği | Bu derste İslam dünyasındaki klasik ve çağdaş dönem modernleşme hareketlerinin Kuran Yorumlarına ve okumalarına yansıması incelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modernite ve Modernizm kavramlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Modernizmin Kur´an Okumalarına yansımaları tasvir eder. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Temel paradigmları gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Mısır ve Hint alt kıtasında Kur´ana Çağdaş Yaklaşımları anlar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti döneminde çağdaş Kur´an okumalarının yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
6 | Çağdaş tefsiri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çağdaşlık ve modernizm kavramlarına giriş | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Modernizmin İslam dünyasına girişi ve oryantalizm. | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Kur´an´a Çağdaş yaklaşımda temel paradigmalar. | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Kur´an merkezli ve hadislere Eleştirel bakış. | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | İçtihad vurgusu İcmayı ve mezhepleri kabul etmeme | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Geleneksel birikimin yetersizliği | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | İsrailiyyyata tepki | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
8 | Kur´an´ın bütünlüğüne, bilime ve akla vurgu | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Seyyid Ahmed Han ve Hint Alt kıtasında modern Kur2an okumaları | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | M. Abduh ve Mısırdaki Kuran´a Çağdaş Yaklaşımlar | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Mehmet Akif ve Sırat-ı Müstakim/sebilürreşad dergisi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Elmalılı H. Yazır ve Kuran´ın tefsir ve tercüme projesi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Türkiyede çağdaş dönemde yazılan Meal edebiyatı | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Genel değerlendirme | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Albayrak, İsmail (2004): Klasik Modernizmde Kur´ana yaklaşımlar, İstanbul: Ensar Yayınları. |
Ders Kaynakları | [2] Bıirışık, Abdülhamit (2001): Hint altkıtası düşünce tefsir ekolleri. İstanbul: İnsan Yayınevi [3] Mertoğlu, Suvat, (2001): Osmanlıda II meşrutiyet sonrası Modern tefsir anlayışı, Basılmamış doktora tezi, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | ||||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | ||||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |