Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Siyasal İletişim ve Kampanya Yönetimi HIR 316 6 3 + 2 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ
Dersi Verenler Doç.Dr. MUSTAFA BOSTANCI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, siyasal iletişim bağlamında ele alınan siyasal kampanyaların tarihsel gelişimini, temel ögelerini ve başarıya ulaşma koşullarını temel örnekler üzerinden öğrenciye kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste, genel olarak sosyal ve siyasal iletişimin anlamı üzerinde durulacaktır. Kampanyaların özelliklerinden ve ögelerinden bahisle, ABD, Avrupa ve Türkiye´den başarılı kampanya örnekleri üzerinde tartışılacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrencinin, siyasal kampanyalara ilişkin tarihsel gelişim süreçlerini ve belli başlı siyasal kampanya türlerini kavraması Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Öğrencinin siyasal kampanyaların temel aktörlerini tanıması. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Öğrencinin modern ve post-modern seçim kampanyalarının temel özelliklerini, temel unsurlarını ve dayandıkları mecraları ayrıştırabilmesi. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 ABD´deki ve Kıta Avrupa´sındaki kampanya uygulamalarının farklılıklarını algılayabilmesi ve farklılığın nedenlerini kavrayabilmesi. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Kamuoyu oluşturulmasına katkıda bulunabilir hale gelmesi. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Hedef kitlelerle ve kampanya aktörleriyle iletişim kurup sürdürebilmeyi başarması ve küçük ölçekli de olsa kendisi bir kampanya örgütleyebilir olması. Tartışma, Anlatım, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Siyasal İletişime Giriş Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim.
2 Siyasal İletişim ve Siyasal Kampanyalar Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim.
3 Kampanya Türleri ve Kampanya Yönetimi Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim.
4 Siyasal Kampanyaların Sahipleri: Siyasal Partiler, Adaylar, İktidar ve Yönetim Organları, Çıkar Grupları, Toplumsal Hareketler. Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim.
5 ABD´de ve Kıta Avrupası´nda Siyasal Kampanyaların Gelişimi, Özellikleri: Temel Örnekler Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim.
6 Siyasal Kampanyalar ve Siyasetin Medyatikleşmesi Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim.
7 Kampanyaların Amerikanlaşması Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim.
8 Ara Sınav
9 Siyasal Kampanyaların Ögeleri I: Yüz yüze iletişim, Medyanın kullanımı, Halkla ilişkiler uygulamaları, Siyasal reklamlar, Kamuoyu yoklamaları Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi.
10 Siyasal Kampanyaların Ögeleri II: Siyasal tartışmalar, Siyasal Danışmanlık hizmetleri, Yeni İletişim Teknolojileri Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi.
11 Siyasal Reklamcılık: Siyasal reklam türleri, Siyasal reklamcılık/siyasal pazarlama ilişkisi. Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi.
12 Türkiye´de Siyasal Kampanyaların Gelişimi, Özellikleri Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi.
13 Türkiye´den Kampanya Örnekleri I
14 Türkiye´den Kampanya Örnekleri II
Kaynaklar
Ders Notu

Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi.
Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim.

Ders Kaynakları

Necati Özkan (2002) Türkiye´den ve Dünyadan Örneklerle Seçim Kazandıran Kampanyalar. İstanbul: Mediacat Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Sözlü Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Sözlü Sınav 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5