Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Polimer İşleme Prensipleri ve Modelleme | KIM 533 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MERYEM NİLÜFER YARAŞIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Kimya Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Polimer bilimine ait temel kavramların verilmesi, temel polimer işleme prensiplerini araştırma ve kullanma becerilerinin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Polimerik malzemelerin tanımı ve sınıflandırılması, polimerlerin morfolojisi, mikro ve elastik özellikleri ile bunların termal ve fiziksel özelliklere etkileri; kauçuk karışım kavramı, takviye malzemeleri ve kimyasallar; polimer malzeme test ekipmanları ve test sonuçlarının yorumlanması; polimer işleme proseslerinin incelenmesi; Karışım, ekstrüzyon, kalenderleme, kalıplama ve vulkanizasyon teknikleri; iplik çekimi, polimer işleme ekipmanlarının tanımı, tasarımı ve modellenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler polimer işleme prensiplerini öğrenir, referans literatür takibi ve deneysel çalışmalar sırasında izlenecek yöntemleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Öğrenciler polimer işleme prensipleri ile ilgili temel araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin yürütülmesi konusunda gerekli bilgi ve beceri kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
3 | Polimer karışım formülleri geliştirme becerisi kazanır. | Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | Polimer işleme prensiplerini yorumlama ve geliştirme becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Temel bilgileri analiz etme becerisi kazanır. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Farklı konuları doğru ilişkilendirme yeteneğini geliştirir. | Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, | Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar ve terminoloji | Ders notları sayfa 1-7 |
2 | Polimerlerin mikro yapıları | s. 7-10 |
3 | polimerlerin sınıflandırılması | s. 10-14 |
4 | polimerizasyon mekanizmaları ve polimerizasyon teknikleri | s.14-22 |
5 | Polimerlerin katı hal özellikleri ve termal geçişler | 22-31 |
6 | Karışım kavramına giriş, formül geliştirme ve vulkanizasyon | 31-55 |
7 | Karışım takviye malzemeleri ve kimyasallar | 55-63 |
8 | Karbon siyahının karışıma etkileri ve ölçülmesi | 63-76 |
9 | ARASINAV | |
10 | Polimer işleme prosesleri : Karışım | 76-89 |
11 | Polimer işleme prosesleri : Ekstrüzyon ve kalenderleme | 89-103 |
12 | Proses kontrol testleri | 103-108 |
13 | Polimer işleme ekipmanları | 76-108 |
14 | Ekipman modelleme | 31-103 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Polimer Y.Lisans ders notları, Yrd.Doç.Dr. Kemal KARADENİZ |
Ders Kaynakları | [1]James E. Mark, Burak Erman, Frederick Roland Eirich Science and Technology of Rubber 1994, Academic Press , London. [2] Maurice Morton, Director of Institue of Polymer Science, Rubber Technology, The University of Akron, 2nd edition, published byY Van Nostrand Ltd , New York 1973. [3]Joel R. Fried , Polymer Science and Technology , 2nd edition, July 2007, Published by Prentice Hall PTR. [4] Süreli yayınlar : Journal of Applied Polymer Science, Journal of Rubber Research , Materials and Design, Plastic Rubber and Composites, Kgk Kautschuk Gummi Kunst Stoff. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | ||||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | ||||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |