Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Terörizm ve Uluslararası İlişkiler ULI 601 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ERTAN EFEGİL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yaşanan sorunlara belirli düzeylerde çözüm bulunamadığı takdirde şiddet yoluyla çıkış yolu aramaların sürdürüleceği görülmektedir. Bu derste yaşanan çatışmaların çözümüne yönelik öneriler tartışma konusu yapılacaktır.

Dersin İçeriği

Soğuk Savaş sonrası süreçte uluslararası sistemde yaşanan belirsizlikler nedeniiyle siyasi veya değil birçok toplumsal örgütlenmelerin amaçlarına ulaşmak için şiddete başvurmaları, ulusal, bölgesel ve uluslararası düzeyde önemli belirsizliklerin yaşanmasına yol açmıştır. Uluslararası sistemin 1990-91’de kırılmasıyla başlayan süreç belirsizliğini sürdürürken, sitemin yeniden kurulamadığı, bunun da değişik düzeylerdeki (toplumsal, bölgesel, uluslararası) güçlerin yeni kurulacak sistemde ne tür bir konum elde edecekleri konusunda yoğun bir rekabet yaşanırken, bu rekabette değişik düzeylerde doğrudan ya da dolaylı olarak şiddetin değişik düzeylerde gündeme geldiği görülmektedir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

E. Gürses, Ayrılıkçı Terörün Anatomisi, (güncellenmiş basım, yayına hazırlanıyor)

C. E. Bauman, The Diplomatic Kidnapping: A Revolutionary Tactic of Urban Terrorism, Martinus Nijhoff, The Hague, 1973.

J. Burton, Conflict: Resolution and Prevention, The Macmillan Press Ltd., London, 1990.

J. B. Bell, The Secret Army: The IRA 1916-1979, The Academy Press Dublin, 1979.

A. Cobban, The Nation State and National Self-Determination, Collins, London, 1984. 

 E. V. Anderson ve K. H. Rashidian, Iraq and the Continuing Middle East Crisis, Pinter Publs, London, 1991.

 L. C. Bucheit, Secession: The Legimacy of Self-Determination, Yale University Press, New Haven, London, 1978.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme
2 Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme
3 Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma
4 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme
5 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme
6 Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma
7 Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma
8 Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma
9 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma
10 Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)