Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Tarihi I | SBE 301 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELÇUK URAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Osmanlı İmparatorluğunun kuruluşundan Lale devrine kadar geçen Klasik dönemin anlatımı söz konusudur. |
Dersin İçeriği | Osmanlı imparatorluğunun klasik döenmi boyunca saltanat ve yönetim, ordu, ekonomi, sosyal hayat, inanç yapısını krumları ve kültürün anlatımını kapsamaktadır. 13. yüzyıldan, 18. yüzyıla bir anlatımla Anadolu, Balkanlar, Avrupa, Akdeniz, Afrika, Ortadoğu kısaca osmanlı coğrafyası anlatılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı kurulduğu sırada Anadolu ve Balkanların durumunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Osmanlı'nın kuruluşunda ve gelişmesinde rol oynayan zümreler ve grupları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Osmanlı imparatorluğunun Klasik çağında ekonomi ve sosyal hayatı kavra | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Osmanlı İmparatorluğunun klasik çağında bilim, eğitim ve sanat faaliyetlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Osmanlı İmparatorluğu klasik çağında saltanat, yönetim ve ordu süreçlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Klasik dönemin üç önemli padişahını ve onların katkılarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Osmanlı imparatorluğunun yaşadığı iç ve dış problemleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Malazgirt ve sonrasında kurulan Türk beylikleri | |
2 | Anadolu Selçuklu Devleti | |
3 | Osmanlı kurulduğu sırada Anadolu ve Balkanlar | |
4 | Osmanlı İmparatorluğu Kuruluş | |
5 | Ankara Savaşı ve Fetret devri | |
6 | Çelebi Mehmet'ten Fatih Sultan Mehmet'e | |
7 | Fatih Sultan Mehmet ve Dönemi | |
8 | Yavuz sultan Selim- Kanuni sultan Süleyman ve Dönemleri | |
9 | Vize | |
10 | 17. yüzyıl Osmanlı ve Dirlik Düzen mücadeleleri (Celali İsyanları)) | |
11 | Klasik Dönem Sanat, Eğitim ve Bilim | |
13 | Klasik dönem Saltanat, Yönetim, ordu | |
14 | Klasik Dönem ekonomi, Sosyal hayat |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Genç, Mehmet , Osmanlı İmparatorluğunda Devlet ve Ekonomi, Ötüken Neşriyat, İstanbul, 2007. Imber, Colin Osmanlı İmparatorluğu, 1300-1650: İktidarın Yapısı, İstanbul Bilgi Üniversitesi yayınları, İstanbul, 2006. İnalcık, Halil, Klasik Çağ, YKY Yayıncılık, İstanbul, 2009. İnalcık, Halil, Osmanlı İmparatorluğu'nun Ekonomik ve Sosyal Tarihi Cilt: 1- 2, Eren Yayıncılık, İstanbul, 2004. Köprülü, Mehmet Fuat, Osmanlı Devleti’nin Kuruluşu, Ankara. 1988. Uzunçarşılı, İsmail Hakkı, Osmanlı Tarihi I- II- III, TTK Yay, Ankara, 1982. Ünal, Mehmet Ali, Osmanlı Müesseseleri Tarihi, Fakülte kitabevi, Isparta, 1998. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. | X | |||||
2 | Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. | X | |||||
3 | 3. Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. | X | |||||
4 | 4. Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. | X | |||||
5 | 5. Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. | X | |||||
6 | 6. Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular | ||||||
7 | 7. Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. | ||||||
8 | 8. Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar | ||||||
9 | 9. Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir | ||||||
10 | 10. Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | 11. Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir | ||||||
12 | 12. Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
13 | 13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | ||||||
14 | 14. Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
15 | 15. Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |