Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endülüs Medeniyeti | TAR 320 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 8. ile 15. yüzyıllar arası İslam tarihinin önemli bir devresini oluşturan Endülüs (İspanya) tarihinin sosyal, kültürel ve toplumlar arası medeni ilişkiler bağlamında ele alınması, günümüz olaylarının bu tarihi arka plana istinaden analiz edilmesi |
Dersin İçeriği | Endülüs (İspanya) sosyo-kültürel tarihinin incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Endülüs (İspanya) sosyo-kültürel tarihini ana hatlarıyla inceler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Endülüs?te toplumlar arası medeni ilişkileri kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Endülüs toplumu ile İspanya krallıkları arasındaki münasebetlerin niteliklerini ayırt eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Endülüslülerin sosyal alanda eriştikleri başarıları ve etkileri ile günümüze yansımalarını tahlil eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
5 | Endülüslülerin bilim-kültür alanında kaydettikleri gelişmeler ile bunların Avrupa kültürüne etkilerini değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
6 | Endülüs-Avrupa-İslam Dünyası sosyo-kültürel ilişkileri hakkında daha sağlıklı hüküm verir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve çerçevesi, Endülüs öncesi İberya Yarımadasının sosyo-kültürel yapısı | |
2 | Endülüs toplumunun oluşumu ve İslamlaşma sürecinin başlaması | |
3 | Araplar, Berberiler, Vizigotlar, Müsta?ribler, Müvelledler ve diğer ırki unsurlar | |
4 | Toplumsal unsurlar arasında etkileşim ve convivencianın ortaya çıkışı | |
5 | Endülüs kültürü veya hayat tarzının oluşması | |
6 | Eğitim ve bilim alanındaki gelişmeler | |
7 | Tarım, iktisat ve ticaret alanındaki gelişmeler | |
8 | Mimari alandaki gelişmeler | |
9 | ARASINAV | |
10 | Sanat alandaki gelişmeler | |
11 | Endülüs-İslam kültürünün Maşrık-İslam kültürü ile mukayesesi ve sonuçları | |
12 | Endülüs-İslam kültürünün Avrupa kültürü ile mukayesesi ve sonuçları | |
13 | Endülüs-İslam kültürünün Mağrib ülkelerine tesirleri ve sonuçları | |
14 | Sonuç ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lütfi Şeyban, Endülüs. |
Ders Kaynakları |
- Lütfi Şeyban, Endülüs, Albaraka, İstanbul 2013 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |