Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlılarda Gündelik Yaşam ve Maddi Kültür | TAR 477 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATİH BOZKURT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FATİH BOZKURT, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarihsel süreç içinde Osmanlı toplumunun gündelik hayatını ve maddi kültür araçlarını tanımlama ve anlamlandırma |
Dersin İçeriği | Gündelik yaşam ve maddi kültür çalışmalarının doğuşu ve araştırma alanları, Osmanlı maddi kültür dünyasının unsurları (barınma, beslenme, giyim, eğlence vs.), Osmanlı maddi kültürünün tarihsel kaynakları, Osmanlı maddi kültürünün sürekliliği ve değişimi, toplumsal grupların yaşam tarzları ve tüketim kalıpları, batılılaşma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gündelik yaşam pratiklerinin ve maddi kültür araçlarının toplumsal yaşamdaki önemini daha iyi kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bu sahadaki araştırmaların ortaya çıkışını ve kapsamını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Osmanlı maddi kültürünün unsurlarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Maddi kültür araçlarından hareketle farklı toplum ve medeniyetlerin karşılaştırmasını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Süreklilik ve değişim bağlamında Osmanlı maddi kültürünün tarihsel sürecini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Günümüz Türk toplumunun kültürünü tarihsel bütünlük içinde kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gündelik Hayat ve Maddi Kültür Çalışmalarının Doğuşu ve Kapsamı | |
2 | Osmanlı Maddi Kültürü Üzerine İncelemeler | |
3 | Osmanlı Maddi Kültürünün Unsurları ve Tarihsel Kaynakları | |
4 | Osmanlılarda Barınma Kültürü | |
5 | Osmanlılarda Beslenme Kültürü | |
6 | Osmanlılarda Giyim-Kuşam Kültürü | |
7 | Gündelik Yaşamın Diğer Alanlarına Dair Maddi Kültür Araçları | |
8 | Osmanlılarda Maddi Kültür Araçlarının Üretimi ve Tüketimi | |
9 | ARASINAV | |
10 | Toplumsal Gruplar, Yaşam Tarzı, Tüketim ve Maddi Kültür I | |
11 | Toplumsal Gruplar, Yaşam Tarzı, Tüketim ve Maddi Kültür II | |
12 | Osmanlı Maddi Kültürünün Batılılaşması I | |
13 | Osmanlı Maddi Kültürünün Batılılaşması II | |
14 | Değerlendirme ve Tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Fernand Braudel, Maddi Uygarlık, Ekonomi ve Kapitalizm: XV-XVIII. Yüzyıllar: Gündelik Hayatın Yapıları, Ankara 1993. 2- Suraiya Faroqhi, Christoph K. Neumann (ed.), Soframız Nur Hanemiz Mamur: Osmanlı Maddi Kültüründe Yemek ve Barınak, İstanbul, 2006. 3- Donald Quataert (ed.), Consumption Studies and the History of the Ottoman Empire (1550-1922), Albany 2000. 4- Suraiya Faroqhi, Osmanlı Kültürü ve Gündelik Yaşam: Ortaçağdan Yirminci Yüzyıla, İstanbul 1997. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |