Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klasik Sosyoloji Teorileri I | SOS 205 | 3 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YAŞAR SUVEREN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KÜÇÜK, Arş.Gör.Dr. ALİ ÖZTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hüsna Ergün, |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, sosyoloji tarihindeki önemli felsefi doktrinleri ve düşünürleri öğretmek ve klasik sosyoloji tarihi bilgisi vermektir. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği: sosyoloji disiplinin doğuşu ve gelişimi, sosyoloji tarihinin temel kavramları, önemli sosyologların fikirleri, sosyolojik düşüncenin diğer bilimlerle ilişkisi, sosyoloji tarihi literatürü. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | .Klasik sosyolojinin geliştiği tarihsel koşulları kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Batı Avrupa sosyal teorisi hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Klasik dönem toplum bilimcilerinin, sosyolojinin temel kavram ve konularını nasıl kuramsallaştırdıklarını öğrenir. | Tartışma, Anlatım, | |
4 | Sosyolojik bakış açısı kazanır. Teorik yaklaşımı öğrenir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve içeriği hakkında bilgilendirme | |
2 | Sosyolojik teorinin açığa çıkmasına neden olan toplumsal koşullar | Jonathan H. Turner, Leonard Beeghley, Charler H. Powers (2012) “Aguste Comte ve Sosyolojik Teorinin oluşumu”Sosyolojik teorinin Oluşumu çev. Ümit Tatlıcan, Sentez Yayınları, İstanbul.ss. 39-51 |
3 | Teorik inşa yaklaşımları ve Avrupa sosyolojisinin temel özellikleri | Jonathan H. Turner, Leonard Beeghley, Charler H. Powers (2012) “Herbert Spencer Sosyolojisi” Sosyolojik teorinin Oluşumu çev. Ümit Tatlıcan, Sentez Yayınları, İstanbul.ss. 73-107. |
4 | Auguste Comte | Jonathan H. Turner, Leonard Beeghley, Charler H. Powers (2012) “Karl Marx Sosyolojisi” Sosyolojik teorinin Oluşumu çev. Ümit Tatlıcan, Sentez Yayınları, İstanbul.ss. 145-177. |
5 | Karl Marx | |
6 | Karl Marx | Jonathan H. Turner, Leonard Beeghley, Charler H. Powers (2012) “Weber Sosyolojisi” Sosyolojik teorinin Oluşumu çev. Ümit Tatlıcan, Sentez Yayınları, İstanbul.ss. 213-255. |
7 | Uygulama örneği: Kapital’in diyalektik yöntemle sunuluş Tarzı | |
8 | Marx’ın etkileri ve Marx'ın teorisine yönelik eleştirileri | Jonathan H. Turner, Leonard Beeghley, Charler H. Powers (2012) “Simmel Sosyolojisi” Sosyolojik teorinin Oluşumu çev. Ümit Tatlıcan, Sentez Yayınları, İstanbul.ss. 285-312. |
9 | Max Weber | |
10 | Max Weber | |
11 | Uygulama örneği: Weber'in Protestan ahlakı ve kapitalizm ruhu adlı eserin incelenmesi | |
12 | Weber’in etkileri ve Weber'in sosyolojik teorisine yönelik eleştiriler | |
13 | George Simmel | |
14 | George G. Simmel sosyolojik teorisine yönelik eleştiriler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Jonathan H. Turner , Leonard Beeghley , Charles H. Powers, Sosyolojik Teorinin Oluşumu, Sentez Yayınları. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |