Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uygulamalı Kısmi Türevli Diferensiyel Denklemler MAT 366 6 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Kısmi Türevli Diferensiyel Denklemler dersini almış olması önerilir

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EMİNE ÇELİK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi EMİNE ÇELİK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

5. Yarıyıl anlatılan Kısmi Türevli Diferensiyel Denklemler dersinde genellikle denklemlerin tanıtımı ve çözüm yöntemleri verilmektedir. Bu derste ise uygulamaya yönelik bazı özel denklemler detaylı bir şekilde incelenecektir.

Dersin İçeriği

Dalga denklemi, Isı denklemi, Değişkenlerine ayırma metodu, Laplace denklemi.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Homojen dalga denklemine ilişkin başlangıç ve sınır değer problemini tanır ve çözer. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem,
2 Homojen olmayan dalga denklemine ilişkin başlangıç ve sınır değer problemini tanır ve çözer. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem,
3 Isı denklemini tanır ve çözer. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem,
4 Değişkenlerine ayırma metodunu öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem,
5 Laplace denklemini tanır ve çözer. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ön Bilgiler ve Temel Kavramlar.
2 Ön bilgiler ve temel kavramlar.
3 Homojen Dalga Denklemi.
4 Homojen Dalga Denklemi.
5 Homojen Dalga Denklemi.
6 Homojen olmayan dalga denklemi
7 Değişkenlerine Ayırma Metodu.
8 Isı Denklemi
9 Isı Denklemi
10 Isı Denklemi
11 Laplace Denklemi
12 Laplace Denklemi
13 Laplace Denklemi
14 Özel bazı denklem tipleri.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Çağlıyan,M., Çelebi,O.,Kısmi Diferensiyel Denklemler, 2010.

[2] Koca,K., Kısmi Türevli Denklemler, 1995.

[3] Sneddon,I., Elements of PDE, 1957.

[4] Denemeyer, R. Introduction to PDE, 1968.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur.
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. X
2 Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. X
4 Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
5 Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur.
6 Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. X
7 Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. X
8 Soyut düşünme yeteneğini kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 109
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,36
Dersin AKTS Kredisi 4