Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Manevi/Dini Danışmanlık ve Rehberlik FDE 512 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere manevi/dini danışmanlık ve rehberlik alanını ayrıntılı bir şekilde sunmak

Dersin İçeriği

Psikolojik danışma ve rehberlik, Danışmanlık ilke ve teknikleri, Pastoral Psikoloji, Dini/manevi danışmanlık tanımı ve tarihi,  Dini/manevi danışmanlık ilke ve teknikleri, Ruh sağlığı ve din, Dini başa çıkma tarzları, Hastanelerde manevi/dini danışmanlık, Cezaevlerinde manevi/dini danışmanlık, gelişim dönemlerine göre dini/manevi danışmanlık

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Manevi/dini danışmanlık ve rehberliğin konusu, kapsamı ve sınırlarını bilir. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası,
2 Manevi/dini danışmanlık ve rehberliğin tarihçesini bilir. Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
3 Manevi/dini danışmanlık ve rehberliğin uygulama alanlarını tanır. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Manevi/dini danışmanlık ve rehberliğin süreci ve özelliklerini öğrenir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Manevi/dini danışmanlık ve rehberliğin uygulama ilkelerini, yöntem ve tekniklerini tanır. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Manevi/dini danışmanlık ve rehberliğin gelişim dönemlerine göre özelliklerini bilir ve tanır. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
7 Manevi/dini danışmanlık ve rehberliğin problemlerini inceler. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Psikolojik danışma ve rehberlik
2 Danışmanlık ilke ve teknikleri
3 Pastoral Psikoloji
4 Dini/manevi danışmanlık tanımı ve tarihi
5 Dini/manevi danışmanlık ilke ve teknikleri
6 İslam ve Batı kültüründe dini danışmanlık
7 Ruh sağlığı ve din
8 Dini başa çıkma tarzları
9 Huzurevlerinde manevi/dini danışmanlık
10 Hastanelerde manevi/dini danışmanlık
11 Cezaevlerinde manevi/dini danışmanlık
12 Diyanete bağlı aile irşat bürolarında manevi/dini danışmanlık
13 Dezavantajlı gruplarda manevi/dini danışmanlık
14 Manevi bakım tanımı ve uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ayten, A. ( 2017). Manevi Danışmanlık ve Rehberlik. İstanbul: DEM Yay.

Ayten, A. ve diğ. (2016). Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Cilt I. İstanbul: DEM Yay.

Ayten, A. ve diğ. (2016). Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Cilt II. İstanbul: DEM Yay.

Ayten, A. ve diğ. (2016). Religious/Spiritual Counselling and Care. İstanbul: DEM Yay.

Ağılkaya-Şahin, Z (2016).  Hristiyan Gelenekte Manevi Bakımın Teorik Temelleri

Cebeci, S. (2012). Dini Danışma ve Rehberlik. Ankara: DİB Yay.

Altaş, N. (2000). Dini Danışmanlığın Teorik Temelleri. AÜİFD, C. 41.

Bahadır, A. (2002) İnsanın anlam arayışı ve din, İnsan Yayınları, İstanbul.

Kula, N. (2005). Bedensel Engellilik ve Dini Başaçıkma. İstanbul: DEM Yay

Işık, H. (2009), Cezaevlerinde Din, Kayseri: Laçin Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. X
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. X
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
2. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 2 20 40
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6