Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
NEW APPROACHES IN SCIENCE OF RELIGIOUS EDUCATION FDE 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Yüksek Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler Doç.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ

Dersin Amacı

This course aims to provide an information on diffrenet types of approaches to RE in schools in a globalised world and to evaluate the critically

Dersin İçeriği

Historical development of modern religious education in schools, new approaches to religious education in schools and their reasons, modern approaches to religious education, changes of religious education in schools in western countries

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - To express historical development of teaching religion in schools in modern age 1 - A -
2 - To analyse reasons for new approaches to RE 1 - 3 - A -
3 - To evaluate various types of approaches to RE in some selected countries 1 - 4 - C -
4 - To explain the relation between human rights and religious education 1 - 2 - A -
5 - To estimate the future of religious education in modern world 2 - 3 - A -
6 - To compare the religious education in schools some European coutries 1 - 2 - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 3:Discussion 4:Drilland Practice 2:Question-Answer
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Historical development of religious education (RE) in schools
2 Main reasons for changes in RE in modern world
3 Main reasons for changes in RE in modern world
4 Religious education in schools in England
5 Religious education in schools in Germany
6 Reasons for emergence of new approaches in RE
7 Diological approach
8 Mid-term exam
9 Phenomenological approach
10 Interpreative approach
11 European Union and RE
12 Human rigts, tolerance and RE
13 Future of RE in modern world
14 Concluding remarks

Kaynaklar

Ders Notu

Komisyon (MEB), Din Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar Uluslar arası Sempozyumu, Anakara, MEB Yayınları, 2003.

Ders Kaynakları

[1] R. Kaymakcan, Günümüz İngilteresinde Din Eğitimi, DEM Yayınları, İstanbul, 2004.
[2] M. Grimmet, Pedagogies of Religious Education, Essex, McCrimmon Publishing, 2000.
[3] C. Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Ankara, Pegema Yayıncılık, 2001.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 X
2
3
4 X
5 X
6
7
8
9

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 100
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 4 64
Mid-terms 1 10 10
Assignment 1 20 20
Final examination 1 1 1
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü /25(s) 5
Dersin AKTS Kredisi 5
; ;